در حال بارگذاری ...
مریم کاظمی دبیربیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان:

من ادعای معجزه ندارم

سعی میکنم در کسوت دبیری جشنواره، ارتباط خوبی بین هنرمندان پیشکسوت و جوان برقرار کنم. تا کنون بیست و سه دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شده است. بخش های آن تدریجی اضافه شده و تغییر کرده است؛ نمی توان با تغییر مدیریت یک شبه همه تشکیلات را تغییر داد.

به گزارش تئاتر همدان، مریم کاظمی در نشست صمیمی با هنرمندان تئاتر همدان گفت: سعی میکنم در کسوت دبیری جشنواره، ارتباط خوبی بین هنرمندان پیشکسوت و جوان برقرار کنم. تا کنون بیست و سه دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شده است. بخش های آن تدریجی اضافه شده و تغییر کرده است؛ نمی توان با تغییر مدیریت یک شبه همه تشکیلات را تغییر داد.

کاظمی با بیان اینکه بخش هایی که از قبل در جشنواره بوده، انتظاراتی هم به همراه دارد، افزود: من این اصل را مبنای کارم قرار دادم که بخشی را بدون تحقیق کارشناسی و با سلیقه شخصی حذف نکنم؛ من باید ویراستار دبیران قبلی باشم.

وی تاکید کرد: برخی از مواردی که مورد اعتراض شماست را می پذیرم، اما این موارد فقط در جشنواره همدان نیست، در جشنواره هایی که در تهران برگزار می شود هم بعضی از این انتقادها وارد است.

کاظمی با بیان اینکه جشنواره، جشن برداشت محصول است در پاسخ به اینکه کارهای با کیفیت تر به جشنواره را پیدا کنند، گفت: این آثار از بین تولیدات یک ساله کشور و از بضاعت موجود انتخاب شده است.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه این جشنواره کاملا تخصصی است، اظهار کرد: اگر انتقادی به نحوه انتخاب آثار وجود دارد باید بگویم سعی کردیم از بین آثاری که در یک ساله گذشته در کشور به نمایش درامده ، بهترین ها را انتخاب کنیم.

وی خطاب به هنرمندان همدان گفت: به مسؤولان شهرتان اعتماد کنید، همه عوامل برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش می کنند. من ادعای معجزه ندارم اما سعی میکنم به مواردی که مورد انتقاد است رسیدگی کنم.

کاظمی با بیان اینکه این جشنواره متعلق به هنرمندان همه شهرهای کشور است، گفت: این جشنواره فقط متعلق به تهران و همدان نیست و ما سعی کردیم از بهترین هنرمندان استان های دیگر هم برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.

وی در خصوص بخش بین‌الملل هم گفت: در این دوره بخش بین الملل رقابتی است و در فراخوان اعلام شده هر کارگردانی که تمایل دارد در این بخش مورد ارزیابی قرار بگیرد، در فرم تقاضا درخواست خود را ارائه دهد.

کاظمی درباره داوران کودک و نوجوان هم گفت: برای این بخش داوران باید در ورکشاپ هایی شرکت کنند و با جدیت درمورد موضوع نمایش نظر بدهند، فکر میکنم این امر باعث دور شدن کودک از کودکی خود می شود. به نظر من اگر به جای این بخش، بخش ویژه تماشاچیان کودک و نوجوان داشته باشیم بهتر است.




نظرات کاربران