در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

سی و سه نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به روی صحنه می رود

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار امسال «کودکی همسفر قصه‌هاست».قرار است از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه به میزبانی استان همدان برگزار می شود

به گزارش تئاتر همدان- فاضل عبادی ظهر  در ستاد استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استانداری همدان اظهار کرد: این جشنواره قرار است از 10 تا 15 آذرماه به میزبانی استان همدان برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود، افزود: شعار امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان "کودکی همسفر قصه‌هاست".

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اظهار امیدواری از اینکه دستگاه‌های فرهنگی بتوانند با همدلی، همکاری و هم‌افزایی همکاری لازم را در زمینه برگزاری این جشنواره به عمل آورند، گفت: با توجه به استقرار دبیرخانه جشنواره در استان 430 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصدی مواجه شده است.

 

وی با بیان اینکه 33 اثر در حوزه داخلی به اجرای نمایش می‌پردازند، ادامه داد: در راستای تحقق عدالت فرهنگی بخش‌های ویژه جشنواره در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و 45 نمایش در بخش دانش‌آموزی در سطح استان همدان اجرا خواهد شد.

 

عبادی با اشاره به اینکه این جشنواره دارای شورای سیاستگذاری است، خاطرنشان کرد: ویژگی این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رشد کمی و کیفی در حوزه کیفیت برنامه‌ها و حضور برجسته هنرمندان کشوری با نگاه ویژه به آداب و سنن ایرانی است و برگزاری جشن‌های مختلف میلاد پیامبر اکرم(ص) در هفته وحدت در سطح استان از دیگر برنامه‌هاست.

 

وی با بیان اینکه مسابقه تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان امسال در هشت بخش خیابانی، دانش‌آموزی و تئاتر بین‌الملل در هشت سالن اصلی در مرکز استان برگزار می‌شود، یادآور شد: از دستگاه‌های فرهنگی استان در خصوص هماهنگی و اطلاع‌رسانی، هماهنگی پذیرایی از میهمانان خارجی و تأمین بخشی از اعتبارات و تخصیص آن همکاری نیاز است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص وظایف اداره آموزش و پرورش استان همدان نیز یادآور شد: با توجه به حضور گسترده دانش‌آموزان در این جشنواره لازم است نواحی آموزش و پرورش یک و 2 هماهنگی لازم را برای معرفی مدارس برای حضور در سالن‌ها در سانس‌های ویژه و اختصاص فضای اسکان به صورت رایگان برای 50 نفر از میهمانان در تاریخ 9 آذرماه تا 15 آذرماه و در اختیار گذاشتن سالن کانون مهدیه هماهنگی لازم انجام شود.

 

وی در مورد انتظارات دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از شهرداری همدان نیز اضافه کرد: اختصاص وسیله نقلیه برای میهمانان جشنواره و تبلیغات گسترده در سطح شهر و پوشش خبری و اطلاع‌رسانی خبرهای جشنواره توسط صدا و سیما و هماهنگی و ارتباط با شبکه‌های سراسری از جمله انتظارات ما از دستگاه‌های مربوطه است.

 

عبادی با اشاره به اینکه سال گذشته 135 هزار نفر از اقشار مختلف مردم از برنامه‌های این جشنواره بهره بردند، گفت: سازمان میراث‌فرهنگی مسوول اصلی معرفی استان همدان در این جشنواره است که انتظار می‌رود در این رویداد اقلام تبلیغاتی از اماکن گردشگری و بازدید رایگان از اماکن مختلف را در برنامه قرار دهد.




نظرات کاربران