در حال بارگذاری ...
مریم کاظمی دبیربیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان:

تئاتر باید در سیستم آموزشی ما تدریس شود

معتقدم تئاتر هم مانند سایر درس ها باید در سیستم آموزشی قرار بگیرد، من مدیر موقتی هستم و اگر برنامه ریزی هم برای این بحث داشته باشم محدود است، این موضوع به برنامه ریزی کلان و گسترده نیاز دارد. هدف من این است که دایره دید دانش آموزان نسبت به هنر تئاتر گسترده شود.

به گزارش تئاترهمدان-  دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: معتقدم تئاتر هم مانند سایر درس ها باید در سیستم آموزشی قرار بگیرد، من مدیر موقتی هستم و اگر برنامه ریزی هم برای این بحث داشته باشم محدود است، این موضوع به برنامه ریزی کلان و گسترده نیاز دارد. هدف من این است که دایره دید دانش آموزان نسبت به هنر تئاتر گسترده شود.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: از طریق هنرهای نمایشی می‌توانیم مکانیسمی طراحی کنیم که کودک و نوجوان با لذت همه چیز را بیاموزد و اگر بخواهیم تئاتر در کشور ما حداقل تا ۱۰ سال آینده رشد داشته باشد؛ باید به تئاتر دانش‌آموزی توجه کنیم.

 مریم کاظمی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص دعوت از مهمانان خارجی گفت: سعی کردیم از چهره‌های شناخته شده به عنوان مهمان دعوت کنیم تا در طول برگزاری جشنواره هنرمندان تئاتر، سینما و مربیان آموزش این حوزه بهره‌برداری لازم را از حضور این مهمانان داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کودکان زلزله زده کرمانشاه هم سهمی از این جشنواره خواهند داشت، گفت: یکی از نمایش‌های انتخاب شده برای بخش خیابانی جشنواره از کرمانشاه است و این گروه بعد از زلزله سرپل ذهاب برای کودکان و نوجوانان این شهر نمایش اجرا کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران