در حال بارگذاری ...
مریم معترف:

آموزش در نمایش‌های کودک جدی گرفته شود

تئاتری که تنها سرگرم کننده باشد، کودک و نوجوان را به نمایش جلب نخواهد کرد؛ اما متأسفانه امروزه بسیاری از کارهای نمایشی کودکان تنها جنبه سرگرمی دارند. ممکن است این عدم توجه به آموزش در کارهای کودکانه ناشی از عدم حمایت مالی باشد که عوامل به ناچار دست به تولید کارهای سرگرم کننده می زنند.

به گزارش تئاتر همدان-  مریم معترف پیش کسوت تئاتر با تأکید بر این که متأسفانه امروزه بسیاری از کارهای نمایشی کودکان تنها جنبه سرگرمی دارند، گفت: اگر جنبه آموزشی نیز در نمایش های کودکانه لحاظ نشود، مخاطب پیامی دریافت نخواهد کرد جنبه سرگرم کننده کارهای کودکان یک اصل است؛ اما نباید جنبه آموزشی نمایش به فراموشی سپرده شود.

 

وی تأکید کرد: تئاتری که تنها سرگرم کننده باشد، کودک و نوجوان را به نمایش جلب نخواهد کرد؛ اما متأسفانه امروزه بسیاری از کارهای نمایشی کودکان تنها جنبه سرگرمی دارند. ممکن است این عدم توجه به آموزش در کارهای کودکانه ناشی از عدم حمایت مالی باشد که عوامل به ناچار دست به تولید کارهای سرگرم کننده می زنند.

معترف با بیان اینکه کارگردان های زبده و خوب در زمینه تئاتر کودک وجود دارند، تصریح کرد: گاهی به علت ساده انگاشتن کارهای کودکانه، کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند نیز وارد عرصه تئاتر کودک شده و موجب بی توجهی به همه جنبه های تئاتر می شوند.

وی با تأکید بر اینکه تئاتر باید موجب خلاقیت و پویایی ذهن کودکان شود، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه تفکر برای کودکان در نمایش می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که کودکان با ذهن و تخیلی رشد یافته دست به خلق یک اثر نمایشی بزنند.

این کارگردان تئاتر برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را برای پویایی کارهای کودکانه مفید ارزیابی کرد و گفت: اگرچه جشنواره به صورت سالانه برگزار می شود؛ اما همین برگزاری سالانه هم در ایجاد جنب و جوش و تبادل اندیشه در بین هنرمندان عرصه تئاتر کودک اثرگذار خواهد بود.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از 10 تا 15 آذر ماه در شهر تاریخی همدان برگزار می شود




نظرات کاربران