در حال بارگذاری ...
با حضور کودکان

افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با شوق و شور برگزار شد

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در میان جشن و شادی کودکان در مجتمع بوعلی همدان برگزار شد

به گزارش تئاتر همدان- مهدهای کودک ها و کودکان تحت پوشش بهزیستی،مسوولان، هنرمندان و رضا فیاضی هنرمند شناخته شده تئاتر کودک و نوجوان از مهمانان این مراسم بودند.
مراسم افتتاحیه جشنواره بیست و چهارم با کارگردانی نوشین بیگلریان و گروه نمایشی ماد و اجرای حمیدرضا رضایی ( عمو حمید) و اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه باور   آغاز شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رییس جشنواره، نخستین سخنران مراسم بود. فاضل عبادی گفت: همدان اولین پایتخت این سرزمین است و خوشحالیم برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان با نام این شهر عجین شده است.
وی افزود: همدان، شهر کهنی است و جایگاه رفیعی دارد و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با نام همدان شناخته می شود.
رییس بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و ابراز همدردی با کودکان و نوجوانان زلزله زده کرمانشاه، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره را قرائت کرد.
در ادامه مجری برنامه از دبیر جشنواره درخواست کرد روی سن حاضر شده و به صورت نمادین کیک تولد جشنواره بیست و چهارم را برش بزند! سپس مریم کاظمی با سلام به بچه ها سخنان خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه افتخار می کنم که در شهر همدان هستم، گفت: در چند روز گذشته و سفرهایی که به همدان داشتم شما جزو بهترین میزبان ها بودید.
کاظمی خطاب به کودکان حاضر در مراسم گفت: امروز بیست و چهار سالگی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را جشن می گیریم.
دبیر جشنواره بیست و چهارم با دعوت از کودکان و نوجوانان برای حضور در سالن های نمایش، افزود: بازی کنید، قصه بخوانید و تئاتر ببینید.
کاظمی با بیان اینکه حسن کچل، رستم و سهراب، نخودی و... از قصه ها و قهرمانان کودکی ما هستند؛ خاطرنشان کرد: تئاتر جادوئی است که به قصه ها جان می بخشد.
اجرای نقالی رزم رستم و سهراب توسط کودکان، بخش دیگری از مراسم افتتاحیه بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
در بخش بعدی برنامه معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان پشت تریبون قرار گرفت و ضمن همدردی با کودکان زلزله زده غرب کشور گفت: این جشنواره متعلق به کودکان و نوجوانان همه ایران است.
سید سعید شاهرخی با تبریک برگزاری جشن بیست و چهار سالگی جشنواره، حضور هنرمندان داخلی و خارجی در همدان را خوش آمد گفت.
وی با بیان اینکه با هنر تئاتر می توان ارزش ها و مفاهیم والای تربیتی را به کودکان و نوجوان ارائه کرد، برگزاری این جشنواره را به فال نیک گرفت.
رضا فیاضی، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون هم در ادامه برنامه بر روی سن حاضر شد و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره در همدان، از خونواده ها برای حضور در سالن های نمایش دعوت کرد.
وی گفت: یکی از بزرگترین رویداد هنری دنیا برای بچه ها در همدان در حال برگزاری است.
فیاضی ابراز امیدواری کرد این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
اجرای پانتومیم، موسیقی زنده، اجرای نمایش ... از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه بود. این مراسم به صورت زنده از شبکه سراسری "شما" و شبکه استانی همدان پخش شد.




نظرات کاربران