در حال بارگذاری ...
در بخش کودک بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

پیام نمایش «روزگار یک سگ» عدم اعتماد سریع کودکان به غریبه‌ها است

این حیوانات با صلح و صفا با یکدیگر زندگی می‌کنند اما با ورود روباه غریبه‌ای که به آنها وسایلی چون تبلت می‌دهد از یکدیگر جدا می‌شوند. قلعه در خصوص هدف اجرای نمایش گفت: هدف ما نشان دادن نحوه‌ی صحیح استفاده از تکنولوژی و عدم اعتماد سریع کودکان به غریبه‌ها بود چراکه امروزه تکنولوژی زندگی کودکان را تحت تاثیرقرار داده است همانطور که امروز نیمی از کودکان با موبایل و تبلت وارد سالن شدند این نمایش تکنیک خاصی ندارد و تمام بازیگران زنده هستند.

مهدی قلعه، کارگردان نمایش «روزگار یک سگ» در دومین روز از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به  داستان و شیوه‌‌ی اجرای این نمایش اظهار کرد: در اصل اسم نمایش روزی روزگاری یک سگ است که با اجازه‌ی حمیدرضا نعیمی نویسنده نمایش آن را تغیر دادیم.
وی با بیان اینکه داستان نمایش در مورد حیوانات یک دهکده است افزود: این حیوانات  با صلح و صفا با یکدیگر زندگی می‌کنند اما با ورود روباه غریبه‌ای که به آنها وسایلی چون تبلت می‌دهد از یکدیگر جدا می‌شوند.
قلعه در خصوص هدف اجرای نمایش گفت: هدف ما نشان دادن نحوه‌ی صحیح استفاده از تکنولوژی و عدم اعتماد سریع کودکان به غریبه‌ها بود چراکه امروزه تکنولوژی زندگی کودکان را تحت تاثیرقرار داده است همانطور که امروز نیمی از کودکان با موبایل و تبلت وارد سالن شدند این نمایش تکنیک خاصی ندارد و تمام بازیگران زنده هستند.
قلعه در خصوص طراحی صحنه اذعان کرد: ما در صحنه و طراحی  آن سعی کردیم از لباسها و صدای انسانی استفاده کنیم تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
کارگردان نمایش روزگار یک سگ در خصوص پروسه‌ی آماده سازی گفت: این نمایش بهمن ماه سال پیش با 50 روز تمرین و 30 اجرا در شهر تهران به اجرا گذاشته شد و الان بعد از یازده ماه و یک هفته تمرین این نمایش بر روی صحنه رفت.
قلعه در پایان خاطرنشان کرد: هر جشنواره‌ای دارای آزمون و خطاهایی است و باید سعی در کم کردن خطاها داشته باشیم، همدان تنها شهری است که از لحاظ کادری و رفتار مسئولین و کیفیت سالن‌ها برای جشنواره کودک ونوجوان مناسب است در این سالها همواره سالن نمایشی فجر در همدان مورد قبول گروه‌های فرهنگی بوده است.
گفتنی است؛ در این نمایش امیر عدل پور، علی صفا، رضا بهرامی، عطا مقیمی، شیما لطیفی ایفای نقش کرده اند.

 




نظرات کاربران