در حال بارگذاری ...
در بخش بین الملل بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

نمایش «نصفه گوش» از کشور ترکمنستان در همدان به روی صحنه می رود

«نصفه گوش» نام نمایشی است از جمهوری ترکمنستان که در بخش مسابقه بین‌المللی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر همدان-نمایش «نصفه گوش» نوشته  همرا شیراُف است که با کارگردانی ایلیاس دوردی اف روز سه شنبه 14 آذر ماه در جشنواره روی صحنه می‌رود.

نمایش نامبرده محصولی از کمپانی تئاتر عروسکی محلی ترکمنِ ترکمنستان و روایت زندگی پیرمردی است که فرزندی ندارد و فقیر است. او همیشه در آرزوی داشتن یک فرزند بوده است. یک روز خداوند با معجزه‌اش به او فرزندی می‌دهد؛ اما خیلی کوچک! او پسرش را یارتی گولاک (نصفه گوش) می‌نامد و ...

گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:

سرپرست کمپانی: نوبردی حاجایو، نویسنده: همرا شیراُف، کارگردان: ایلیاس دوردیف،

بازیگران: شاگولی کاراشف، آناچاری کاکابایف، آتاجان بایرام دوردیف، ساپاردوری هاندوردیف، بیگمیرات چاریف، آکمیرات آلاگوربا نف، زیادا کاکالیوا، گالسر جومایوا، ماکسات چاریف، ژامیلا هوجایوا

همچنین در معرفی کارگردان این نمایش آمده است:

ایلیاس دوردی‌اُف متولد چهارم ژولای 1978 شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان است. او از سال 1995 تا 1999 در مرکز فرهنگی ویژه بازیگری محلی ترکمن، به تحصیل در رشته تئاتر عروسکی مشغول بوده است. سال 2001، فعالیت‌های بازیگری خود را در تئاتر عروسکی محلی ترکمن آغاز کرد. وی از سال 2008 تا به امروز، به عنوان کارگردان در عرصه تئاتر ظاهر شده است. او این سال ها نمایش‌های زیادی را به روی صحنه برده است که از میان آنها می‌توان به «پیلماهمیت»، «یارتی گولاک»، «آلدار» و... اشاره کرد.




نظرات کاربران