در حال بارگذاری ...
در بخش مسابقه تئاتر ایران بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

نمایش «سفر شادی» بر سه محور شجاعت، لبخند و شادی و امید استوار است

«سفر شادی» روز گذشته در سه نوبت؛ ۱۰ صبح، ۱۵ و ۱۷:۳۰ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی‌سینمایی شهید آوینی شهر همدان روی صحنه رفته و با استقبال چشمگیر تماشاگران در هر سه نوبت همراه بود.

به گزارش همدان- محمدرضا مالکی که به‌عنوان کارگردان با نمایش «سفر شادی» از شهر تهران در بخش مسابقه تئاتر ایران بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان حضور دارد، درباره داستان «سفر شادی» که برای مخاطب نوجوان آماده شده است، گفت: این نمایش قصه دختربچه‌ای به‌نام شادی را روایت می‌کند که بیماری خاصی دارد. ما در نمایش نام بیماری سرطان را نمی‌آوریم اما از شواهدی که در ظاهر این شخصیت وجود دارد این‌گونه به نظر می‌آید که این دختر سرطان دارد. این کودک از روند درمان خود ناامید شده است. گروه پزشکی بیمارستان تصمیم می‌گیرند او را درگیر یک نمایش کنند و شادی قهرمان قصه‌هایی شود که پزشکان برای او طراحی کرده‌اند. آن‌ها سه قصه را برای او طراحی می‌کنند که بر سه محور شجاعت، لبخند و شادی و امید استوار است. شادی این سه مسئله را از دست داده است اما پس از آن‌که ناخواسته در این قصه‌ها بازی می‌کند و قهرمان آن‌ها می‌شود، درمی‌یابد که امید، شادی و شجاعت خود را دوباره به‌دست آورده است. در این نمایش نوعی تئاتر درمانی هم دیده می‌شود.

مالکی ضمن اعلام این نکته که «سفر شادی» آذر و دی‌ماه سال گذشته در تالار هنر روی صحنه رفت و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، گفت: برای اجرای نمایش در قالب جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان هیچ تغییری در زمینه گروه بازیگران بر نمایش اعمال نکرده‌ایم بلکه تنها تغییراتی در میزانسن‌ها داشته‌ایم.

کارگردان «سفر شادی» رقابتی برگزار شدن جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان را نکته‌ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: رقابتی برگزار شدن جشنواره میان گروه‌ها هیجان و شور و شوق به‌وجود می‌آورد. حتی اگر مبلغ جایزه اندک باشد باز هم این رقابت جشنواره را پویاتر می‌کند. حتی معتقد هستم بهتر است جشنواره تئاتر عروسکی را هم رقابتی برگزار کنند. درست است که عده‌ای ناراحت می‌شوند و عده‌ای خوشحال اما هیجانی که ایجاد می‌کند به جشنواره روح می‌بخشد. جشنواره‌ای که رقابتی نباشد، روح ندارد.

«سفر شادی» روز گذشته در سه نوبت؛ 10 صبح، 15 و 17:30 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی‌سینمایی شهید آوینی شهر همدان روی صحنه رفته و با استقبال چشمگیر تماشاگران در هر سه نوبت همراه بود.

سحر صبا نمایشنامه «سفر شادی» را نوشته است و محمدرضا مالکی کارگردانی آن را بر عهده دارد. محمدعلی حسین‌علی‌پور، نسیم تاجی، سوده سعدایی و سحر صبا گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند و پوریا شکیبایی به‌عنوان صداپیشه در این اثر حضور دارد. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مریم رها؛ ترانه‌سرا، سینا ییلاق‌بیگی؛ طراح صحنه، زیبا موسوی؛ طراح لباس، دزیره قریشی؛ طراح پوستر، سجاد کیانی؛ آهنگ‌ساز، لیلا پریشان؛ طراح گریم، سعید زارع؛ دستیار یک و برنامه‌ریز، امین میرزاباقری، حمیدرضا جدیدی و سارینا رزاق؛ گروه کارگردانی اشاره کرد.




نظرات کاربران