در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش«خرگوش و لاک پشت»:

ثبات مدیریت در تئاتر کودک و نوجوان وجود ندارد

همین که گروه‌های مختلف اجراهای مختلف دارند و فضای شادی ایجاد می‌شود اتفاق خوبی است که امیدوارم تعداد بچه‌های بیشتری از این موقعیت استفاده کنند.

به گزارش تئاتر همدان- سعید صادقی  با اشاره به حضورش در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با معرفی اثر«خرگوش و لاک پشت» اظهار کرد: این نمایش بر اساس طرح اصلی مسابقه «لاک‌پشت و خرگوش» نوشته شده اما به روش جدید است.

وی ادامه داد: در این داستان ابتدا لاک‌پشت برنده می‌شود اما دوباره مسابقه می‌دهند و خرگوش برنده می‌شود؛ آنها در پایان کار به این نتیجه می‌رسند که جای مسابقه با هم مشارکت داشته باشند و یک تیم را تشکیل دهند.

کارگردان نمایش«خرگوش و لاک پشت» نویسنده اثر را منوچهر اکبرلو عنوان کرد و ادامه داد: این نمایش سعی شده پیام اخلاقی خوبی برای خردسال داشته باشد.

کارگردان نمایش «خرگوش و لاک پشت» با بیان اینکه تیم اجرایی از استانداری، فرمانداری، شهرداری و... زحمت می‌کشند و عالی هستند، افزود: همین که گروه‌های مختلف اجراهای مختلف دارند و فضای شادی ایجاد می‌شود اتفاق خوبی است که امیدوارم تعداد بچه‌های بیشتری از این موقعیت استفاده کنند.

وی با اشاره اینکه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان چند مشکل اساسی وجود دارد، عدم حمایت را اصلی‌ترین مشکل دانست و گفت: متاسفانه در تئاتر کودک و نوجوان این موضوع به عینه دیده می‌شود؛ اگر بودجه‌ای به عنوان کمک‌هزینه از طرف هنرهای نمایشی داده می‌شود شاید گاهی یک سال طول بکشد که پرداخت شود.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش افزود: تئاتر کودک و نوجوان نسل آینده را چه از لحاظ فکری و چه از نظر کارهای آموزشی تامین می‌کند و تئوری‌هایی را به صورت عملی به بچه‌ها نشان می‌دهد که باعث آینده‌سازی آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید کتمان کنیم که متاسفانه گاهی مشکل از ماست و برخی مواقع کارهایی به صحنه می‌رود که واقعا در حد دیدن بچه‌ها نیست زیرا بسیار سخیف و درجه پایین است، افزود: متاسفانه ثبات مدیریت در تئاتر کودک و نوجوان در هیچ شرایطی وجود ندارد.

کارگردان نمایش«خرگوش و لاک پشت» با اشاره اینکه تنها یک تالار تخصصی هنر در کشور وجود دارد و آن هم در پایتخت است، بیان کرد: طی چند سال این تالار دست شهرام کرمی بود و تازه همه چیز عادی شده بود که به یکباره تغییر یافت و کس دیگری روی کار آمد و تمام چیدمان‌ها را به هم ریخت.

وی با تاکید به اینکه عدم ثبات مدیریت در تنها سالن تئاتر کودک و نوجوان وجود دارد که در این زمینه نیاز به فکر بیشتری است، افزود: کانون پرورش فکری در طرف دیگر فعالیت دارد که قدرتمند است و همچنان جلو می‌رود چراکه نوع دیدگاهش به کودک و نوجوان نسبت به تالار هنر متفاوت است.

وی در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها تصور می‌کنند تمام کارها باید موزیکال داشته باشند، افزود: متأسفانه بعضی از تئاتری‌ها بخش آموزش را از تئاتر کودک و نوجوان جدا می‌کنند به طوری که در آن اثر هیچ نوع آموزشی وجود ندارد.

کارگردان نمایش «خرگوش و لاک پشت» با بیان اینکه گروه سنی کودک از بسیاری از اتفاقات الگوبرداری می‌کند، گفت: ارائه این گونه آثار باعث می‌شود ما موضوع خوبی را برای الگوگیری کودک ارائه ندهیم.

صادقی با اشاره به اینکه برخلاف بسیاری که عقیده دارند تئاتر به مدارس نمی‌رود معتقدم به این مراکز می‌رود افزود: البته شیوه اجرایی در مهد کودک‌ها و مدارس متفاوت است، وقتی کاری به مدارس می‌رود اگر از طرف سازمان دولتی باشد دیگر انتخابی خواهد شد.




نظرات کاربران