در حال بارگذاری ...
فاضل عبادی

برگزاری جشنواره تئاتر کودک نشان از بالندگی و تحولات فرهنگی همدان دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر در همدان نشان از بالندگی و تحولات فرهنگی در این شهر است.

به گزارش تئاتر همدان-فاضل عبادی در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص)  و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: خرسندیم که جشنواره بیست و چهارم تئاتر کودک و نوجوان به خوبی به پایان رسید و با تجربه یک ربع قرن تجربه رو به انجام جشنواره سال 97 خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نمونه یک شهر بی‌مانند تاریخی در جهان است افزود: در مرمت میدان اصلی شهر همدان رونمایی از تاریخ چند هزار ساله گواه تاریخ بلند و بی‌نظیر این شهر تاریخی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: این شهر کهن با وجود فیلسوف و عارفان به نام مایه افتخار جهانیان هستند و اگر کارنامه پرافتخار بوعلی‌سینا و میرسیدعلی همدانی را نگاه کنیم، این شهر تاریخی بر گستره خاکی میزبان بزرگترین رخداد هنری و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر در همدان نشان از بالندگی و تحولات فرهنگی در این شهر است خاطرنشان کرد: این هنر معلمی برای آموزش اخلاق و رفتار صلح و دوستی است.

عبادی گفت: در پنج روز این جشنواره بیش از 200 هزار نفر در هشت سالن اصلی همدان و هشت سالن شهرستان‌ها از تئاترها دیدن کردند.

وی یادآور شد: 430 اثر به دبیرخانه ارسال شد، هشت نمایش خارجی و 40 نمایش داخلی با استقبال مردمی اجرا شد.




نظرات کاربران