در حال بارگذاری ...
در شب پایانی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

از کتاب «زیبایی شناسی» رونمایی شد

کتاب « زیبایی شناسی» که جلد اول کتاب پژوهشی در حوزه تئاتر و تحت عنوان « زیبا شناسی تئاتر» است با اشارات گسترده به متن و اجرا در تئاتر ، مکاتب و شیوه های تئاتر با نگاه به متون شاخص در حوزه ی درام به نگارش درآمده است.

به گزارش تئاتر همدان- در شب پایانی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور میهمانان خارجی و هنرمندان تئاتر، از کتاب تخصصی و پژوهشی استاد حسین صفی کارشناس تئاتر استان همدان و مدرس دانشگاه تحت عنوان« زیبایی شناسی» رونمایی شد

کتاب « زیبایی شناسی» که جلد اول کتاب  پژوهشی در حوزه تئاتر و تحت عنوان « زیبا شناسی  تئاتر» است با اشارات گسترده به متن و اجرا در تئاتر ، مکاتب و  شیوه های تئاتر با نگاه به متون شاخص در حوزه ی درام به نگارش درآمده است.

 جلد نخست شامل درس گفتارهایی در حوزه ی مباحثی چون زیبایی و زیبایی شناسی از دوران باستان یعنی افلاطون و ارسطو آغاز می‌کند تا نظرات نظریه پردازان معاصر از قبیل کانت و هگل و نیچه و لوکاچ و کروچه و دیگران .

در حوزه ی هنر به اتیمولوژی واژه هنر و تعاریف و نطرات فلاسفه و دانش مندان فرهنگ و ادب و هنر ورود پیدا کرده و هر جا لازم آمده ، نظرات طرح شده را به بوته ی نقد می گذارد.

سپس در میانه ی راه به هنر و  تئاتر، فلسفه ی مدرن و پسا مدرن پرداخته و با گذار از کانسپت چوال آرت ، گذری هم دارد به وادی اسطوره و خیال ، و موارد تاثیر گذاری در بستر فرم و ساختار و زبان و نشانه و ...

کتاب « زیبا شناسی»   با تکیه بر مباحث درام و نگاهی اجمالی به هنر اسلامی و چگونه گی طرح و مباحث دانش زیبایی شناسی در عرفان و حکمت و هنر اسلامی، دیگاه فلاسفه ی ایرانی اسلامی را به آوردگاه اندیشه می برد وآن چه به لحاظ اهمیت فراوان قابل ذکر است.




نظرات کاربران