در حال بارگذاری ...
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خبر داد

روزهایی به رنگ تئاتر در ملایر

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر از اجرای ۳۳ نمایش در ملایر توسط گروه‌های هنری شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تئاتر همدان- مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مشورتی با  فعالان تئاتر ملایر ضمن بررسی  راهکارهای تقویت هنر نمایش در ملایر اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این نشست، تعامل و همکاری با هنرمندان نمایش و گسترش فعالیت‌های هنر نمایش بوده و با توجه به گذشته درخشان این هنر در ملایر، سعی و تلاش ما رونق روزافزون آن است.

وی  افزود: یکی از اهداف اساسی ما این است که در کار هنری به حداقل‌ها قانع نباشیم و محدود به حداقل‌های قانونی تعریف شده نشویم و در این خصوص از ظرفیت و توان بالای هنرمندان در جشنواره‌های محلی و استانی استفاده کنیم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر و دیگر جشنواره‌های برگزار شده است، گفت: تا زمانی که در سطح شهرستان گروه‌های هنری و نمایشی خوب داریم، انتظار بر این است که از دیگر هنرمندان خارج از شهرستان استفاده نکنیم.

وی تصریح کرد: در بعضی مواقع برای تنوع بخشی و پیشرفت هنر موسیقی، تئاتر و... حضور هنرمندان برجسته از دیگر نقاط کشور را لازم و ضروری می‌دانیم.

جمالی‌زاده تعداد 33 نمایش اجرا شده در امسال را یکی از شاخص‌های این اداره دانست و افزود: تعداد و کمیت را مناسب می‌دانیم اما باید دقت داشت که قصد ما ارائه کار قوی و ارزشمند و کیفی است.

وی ضمن تأکید به کارگردانان نمایش برای الگوپذیری از هنرمندان برتر و فاخر، تصریح کرد: به کار مطالعه و پژوهش در نویسندگی و کارگردانی اهمیت دهید و با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که صورت گرفته به منظور جلوگیری از حساسیت‌ها، با کنار زدن لُودگی‌ها می‌توانیم چارچوب‌ها و عرف‌های جامعه را نیز پاس بداریم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ملایر بر حفظ اصول، ارزش‌ها، اخلاقیات و جایگاه هنری شهرستان، تنظیم متن مناسب نمایشی و آمادگی بیشتر برای حضور در جشنواره های استانی تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، عدم صدور مجوز برای کارهای ضعیف هنری و نمایشی، ارزیابی و بررسی نمایش‌ها توسط انجمن نماش و امور هنری اداره، حفظ و نگهداری سالن‌های نمایش و اولویت دادن به اجراها در سالن مرکز آموزش هنر را به هنرمندان و فعالان نمایش  متذکر شد.

در این نشست کارگردانان و فعالان تئاتر ملایر نیز ضمن بیان انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود؛ برای همکاری و هم افزایی، ایجاد وفاق و همدلی بیشتر با اداره ارشاد و هنرمندان شهرستان اعلام آمادگی کردند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران