در حال بارگذاری ...
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خبر داد

روزهایی به رنگ تئاتر در ملایر

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر از اجرای ۳۳ نمایش در ملایر توسط گروه‌های هنری شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تئاتر همدان- مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مشورتی با  فعالان تئاتر ملایر ضمن بررسی  راهکارهای تقویت هنر نمایش در ملایر اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این نشست، تعامل و همکاری با هنرمندان نمایش و گسترش فعالیت‌های هنر نمایش بوده و با توجه به گذشته درخشان این هنر در ملایر، سعی و تلاش ما رونق روزافزون آن است.

وی  افزود: یکی از اهداف اساسی ما این است که در کار هنری به حداقل‌ها قانع نباشیم و محدود به حداقل‌های قانونی تعریف شده نشویم و در این خصوص از ظرفیت و توان بالای هنرمندان در جشنواره‌های محلی و استانی استفاده کنیم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر و دیگر جشنواره‌های برگزار شده است، گفت: تا زمانی که در سطح شهرستان گروه‌های هنری و نمایشی خوب داریم، انتظار بر این است که از دیگر هنرمندان خارج از شهرستان استفاده نکنیم.

وی تصریح کرد: در بعضی مواقع برای تنوع بخشی و پیشرفت هنر موسیقی، تئاتر و... حضور هنرمندان برجسته از دیگر نقاط کشور را لازم و ضروری می‌دانیم.

جمالی‌زاده تعداد 33 نمایش اجرا شده در امسال را یکی از شاخص‌های این اداره دانست و افزود: تعداد و کمیت را مناسب می‌دانیم اما باید دقت داشت که قصد ما ارائه کار قوی و ارزشمند و کیفی است.

وی ضمن تأکید به کارگردانان نمایش برای الگوپذیری از هنرمندان برتر و فاخر، تصریح کرد: به کار مطالعه و پژوهش در نویسندگی و کارگردانی اهمیت دهید و با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که صورت گرفته به منظور جلوگیری از حساسیت‌ها، با کنار زدن لُودگی‌ها می‌توانیم چارچوب‌ها و عرف‌های جامعه را نیز پاس بداریم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ملایر بر حفظ اصول، ارزش‌ها، اخلاقیات و جایگاه هنری شهرستان، تنظیم متن مناسب نمایشی و آمادگی بیشتر برای حضور در جشنواره های استانی تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، عدم صدور مجوز برای کارهای ضعیف هنری و نمایشی، ارزیابی و بررسی نمایش‌ها توسط انجمن نماش و امور هنری اداره، حفظ و نگهداری سالن‌های نمایش و اولویت دادن به اجراها در سالن مرکز آموزش هنر را به هنرمندان و فعالان نمایش  متذکر شد.

در این نشست کارگردانان و فعالان تئاتر ملایر نیز ضمن بیان انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود؛ برای همکاری و هم افزایی، ایجاد وفاق و همدلی بیشتر با اداره ارشاد و هنرمندان شهرستان اعلام آمادگی کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران