در حال بارگذاری ...
اردشیر صالح پور، رئیس یونیمای ایران:

بخش «عروسک و کودک» به بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان افزوده شد

با حضور اردشیر صالح پور رئیس یونیمای ایران  مراسم افتتاح رسمی دفتر یونیمای همدان  در مجتمع تئاتر شهر همدان برگزار شد.

به گزارش تئاتر همدان- مراسم افتتاحیه رسمی دفتر یونیمای همدان، با حضور اردشیر صالح پور رئیس یونیمای ایران  در مجتمع تئاتر شهر همدان برگزار شد.

رئیس دفتر یونیمای همدان با اشاره به عملکرد یک ساله دفتر یونیمای همدان گفت: این دفتر از مردادماه ۹۵ به عنوان شانزدهمین دفتر استانی راه اندازی شد. بعد از راه اندازی دفتر و عضوگیری به عنوان اولین برنامه، موزه تئاتر عروسکی را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه در این دو سال ۱۵ نشست ماهیانه برگزار شد، افزود: آموزش و تولید دو هدف اصلی دفتر یونیما بود که در این مدت خوشبختانه عملکرد قابل توجهی داشتیم.

برگزاری ورکشاپ، حضور در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی و تولید نمایش‌های عروسکی از دیگر موارد مطرح شده در این گزارش بود.

در ادامه اردشیر صالح پور با تأکید بر قوت‌بخشی به دفاتر استانی، گفت: ما در یونیمای ایران برای همدان حساب ویژه ای باز کرده ایم و معتقدم در همدان، پایتخت تاریخ، فرهنگ، تمدن و هنر این بسیار طبیعی است.

وی با تأکید بر اینکه استوانه تئاتر کشور را شهرستان ها تشکیل می دهند؛ افزود: هنرمندان شهرستانی با تکیه بر توان، ذوق و ابتکارات و با استفاده از کمترین امکانات، آثار خوبی خلق می کنند.

رئیس یونیمای ایران که در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با مریم کاظمی، دبیر این جشنواره همکاری دارد؛ گفت: امسال بخشی با عنوان کودک و عروسک؛ در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خواهیم داشت.

صالح پور با تأکید بر اینکه شعار امسال یونیما «باهم حرکتی بیافرینیم» است؛ تصریح کرد: باید با همکاری آموزش و پرورش برای دانش آموزان مقطع ابتدایی زنگ عروسک داشته باشیم و هر مدرسه ابتدایی برای یک بار هم که شده در این برنامه شرکت کنند.

وی افزود: تصمیم داریم این حرکت را از همدان آغاز کرده و به عنوان نمونه به یونیمای جهانی معرفی کنیم.

صالح پور تأکید کرد: مفاهیم انسانی برای یونیمای جهانی در اولویت است و اگر آثار ما به این سمت گرایش پیدا کند؛ قطعا در سطح جهانی آثار قابل توجهی خواهد بود.

در ادامه این جلسه هنرمندان حوزه نمایش عروسکی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند و در ادامه محسن پور قاسمی به مدت یک سال به عنوان رئیس یونیمای دفتر همدان معرفی شد.

 

 




نظرات کاربران