در حال بارگذاری ...
در سه حوزه رفاه، رضایت و معنا

پوستر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را دریابید

یادمان نرود پوستر هویت بصری جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان است و می خواهد رنگ و شادی را به میان بکشد و کودکان این سرزمین را به شهر قصه ها دعوت کند و به آن ها رفاه، رضایت و معنا بدهند

روح الله صالحی؛ هویت هر شهر به چیستی است که خود را با آن تعریف می کند و این شناسنامه در مسیر توسعه مبتنی برپایداری می بایست در سه حوزه رفاه، رضایت و معنا محقق شود.

داگلاس سیسیل نورث، اقتصاددان آمریکایی و برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد در سال ۱۹۹۳می‌گوید: «اگر می‌خواهید بدانید کشوری توسعه می‌یابد یا نه، سراغ صنایع و کارخانه‌های آن کشور نروید. اینها را به‌راحتی می‌توان خرید یا دزدید یا کپی کرد. می‌توان نفت فروخت و همۀ اینها را وارد کرد. برای اینکه بتوانید آیندۀ کشوری را پیش‌بینی کنید، بروید در دبستان‌ها؛ ببینید آنجا چگونه بچه‌ها را آموزش می‌دهند. مهم نیست چه چیزی آموزش می‌دهند؛ ببینید چگونه آموزش می‌دهند. اگر کودکانشان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم‌پذیر، خطر‌پذیر، اهل گفتگو و تعامل و برخوردار از روحیۀ مشارکت جمعی و همکاری گروهی تربیت می‌کنند، مطمئن باشید که آن کشور در چند قدمی توسعۀ پایدار و گسترده است.»

این که ابزار تربیت در حوزه نمایش چه دستاورد بزرگی می تواند داشته باشد بر کسی پوشیده نیست و می تواند راه گشای توسعه استان در سایه تبلیغات بین المللی اش باشد اما فراموش نکنیم تبلیغات نیاز به سرمایه گذاری دارد و باید از بُعد هزینه کرد خارج شود.

سال گذشته و حتی سال قبل تر و کمی قبل از آن همواره نسبت به پوستر جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان همدان ایرادات اساسی وارد دانسته اند و بدون پی گیری این مسأله به سال های بعد و بعد تر کشیده شده است.

اکنون که زمان مناسب برای طراحی مهم ترین رویداد فرهنگی در منطقه غرب کشور در همدان پا گرفته و در سالی که به نام 2018 تعریف شده، لازم است با سعه صدر بیشتر و با دعوت از مجموعه ی هنرمندان گرافیست و تئاتر به یک مولفه روشن که بیانگر ساخت فکری و زیست بوم استان همدان باشد دست یابند

یادمان نرود پوستر هویت بصری جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان است و می خواهد رنگ و شادی را به میان بکشد و کودکان این سرزمین را به شهر قصه ها دعوت کند و به آن ها رفاه، رضایت و معنا بدهند




نظرات کاربران