در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان

جشنواره نمایش نامه‌خوانی همدان به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود

با توجه به هشت دوره برگزاری جشنواره نمایش نامه خوانی همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ای در سال آینده خبر داد.

به گزارش تئاتر همدان، علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان،  با اعلام منطقه‌ای برگزار شدن جشنواره نمایش نامه‌خوانی همدان با گستره منطقه‌ای گفت: اولین نویسنده خوب خداوند است که قانون انسانی و کرامت انسانی را نوشت و کارگردانی آن را به پیامبران سپرد.

وی افزود: بازیگر این نمایش هم همه ما آدم‌ها هستیم و دکور آن طبیعت زیبایی است که خداوند خلق کرده است.

درویش‌نژاد با بیان اینکه خروجی این نمایشنامه رسیدن به کمال است؛ گفت: هنر می‌تواند درمان بخش عمده ای از دردهای بشر باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت نمایشنامه خوانی گفت: اگر در حوزه نمایش متن قوی وجود نداشته باشد؛ آن اثر دچار مشکل می‌شود و معتقدم نمایشنامه‌خوانی، پایه‌ای اصلی برای هنرهای نمایشی است.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های ما در حوزه هنرهای نمایشی کشور وجود اشکالات متعدد در متون نمایشی است؛ خاطرنشان کرد: باید داشته‌های خود را در حوزه ادبیات نمایشی تقویت کنیم.

درویش‌نژاد تصریح کرد: تئاتر باید به سبد فرهنگی خانواده‌ها اضافه شود و باید به گونه‌ای به هنر نمایش بپردازیم که در سالن های نمایش، شاهد استقبال مردم باشیم.

وی تاکید کرد: باید بین گیشه و اندیشه، پیوند برقرار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان صحبت های خود گفت: در صورتی که شرایط فراهم شود؛ سال آینده جشنواره نمایشنامه‌خوانی منطقه غرب کشور در فامنین برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران