در حال بارگذاری ...
مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان همدان

زمان تحقق وعده ها فرا رسیده است

امسال در روند برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، نقش انجمن هنرهای نمایشی استان همدان بیش از پیش دیده می شود. از این رو پای صحبت های کیانوش بهروز پور مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان نشستیم تا از چند و چون جریان تئاتر استان در سایه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیشتر آشنا شویم.

ویژگی های جشنواره بیست و پنجم تئاتر کودک و نوجوان را چه طور می بینید؟

جشنواره بیست و پنجم دارای ویژگیهای خاصی است ،این جشنواره ربع قرن سابقه دارد با تجربه شده و به بلوغ مطلوب رسیده است، در ایامی برگزار می شود که به مناسبت هفته وحدت ،این ایام بهار مهربانی نام گرفته، از دیگر ویژگی های آن این است که امسال تندیس و نماد جشنواره به همت شهرداری ساخته و در محل تالار فجر زادگاه جشنواره تئاتر کودک رونمایی گردید،اولین شادپیمایی باشکوه توسط انجمن نمایش راه اندازی و اجرا گردید که فضای شاد و مفرحی را برای مردم رقم زد.

نقش انجمن هنرهای نمایشی استان همدان چطور ارزیابی می کنید؟

امسال انجمن نمایش بیشترین مشارکت و سهم را در جشنواره نسبت سال های گذشته داشت که نشانگر توانایی این انجمن و تعامل با اداره کل داشت که ثابت می کند تعامل انجمن و اداره ارشاد اسلامی می تواند برای هنرمندان مفید باشد و از طرفی اعتماد اداره ارشاد به انجمن و هنرمندان را نشان می دهد، دوکمیته سالن ها و امور هنری و نیز برگزاری شاد پیمایی ، استفاده از هنرمندان استان در بخش های مختلف داوری از بازخوانی تا بازبینی و داوری اجراها، حضور هنرمندان در دیگرکمیته ها و فعالیت بیش از پیش در جشنواره نشان می دهد. البته امیدوارم انتقال و تفویض کامل و دائمی دبیرخانه جشنواره به همدان که هرساله وعده آن داده می شود تحقق یابد ، و برگزاری کامل آن به این استان سپرده شود.

 

در نگاه به جریان تئاتر کودک و نوجوان می توان گفت رشد کرده است یا نه؟

رشد کمی جشنواره با توجه به تعداد گروه های شرکت کننده و استفاده از ظرفیت بیشتر  سالن ها نشان از رشد کمی می دهد

در مورد رشد کیفی فعلا نمی شود قضاوت کرد چون همه نمایش ها اجرا نشده اند ،اما بی شک به دور از هرگونه تعصبب و عرق بومی، معتقدم هر کاری که به جشنواره راه پیدا کرده بی گمان مستحق و شایسته بوده است.امیدوارم این گونه رخداد های هنری در شهر تلنگری باشد برای آشنایی مان و آشتی دادن مان با سالن های نمایش در دیگر ایام سال و نیز اجراهای عمومی،به امید روزی که هیچ کودکی و نوجوانی دغدغه معاش خودرا نداشته باشد




مطالب مرتبط

نظرات کاربران