در حال بارگذاری ...
بهرام دوست قرین:

میزبانی همدان از جشنواره تئاتر کودک بی‌نظیر است

به رسم سال‌های اخیر، امسال هم قرار است در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان دو نفر از فعالان و پیشکسوتان عرصه تئاتر کودک و نوجوان تجلیل شوند؛ «مریم سعادت» و «بهرام دوست‌قرین» دو هنرمندی هستند که در مراسم اختتامیه جشنواره از آنها تجلیل خواهد شد. همین امر بهانه‌ای شد تا با بهرام دوست‌قرین هنرمند شاخص عرصه تئاتر کودک ونوجوان همدانی به گفت‌وگو بنشینیم.

بهرام دوست قرین با بیان این که همدان از دیرباز مهد تاریخ و فرهنگ بوده و در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارای فرهیختگان و افراد شایسته‌ای است، اظهار کرد: در عصر حاضر نیز این روند ادامه داشته و ما می‌بینیم همدانی‌ها در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنری جزو بهترین‌های ملی و بین‌المللی هستند.

وی گفت: همدان، مردمانی فوق‌العاده بافرهنگ دارد که ضمن بهرمندی از تمدن و فرهنگ فاخر گذشته همیشه پشتیبان فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده‌اند به طوری که شور و هیجانی که در ایام برگزاری جشنواره تئاتر در این استان مشاهده می‌شود در هیچ کجای کشور سابقه ندارد.

دوست‌قرین ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده این است که مردم همدان واقعاً فرهنگی و فرهنگ‌دوست هستند و هنرمندان آن نیز فعال و جویای علم تجربه بیشترند.

وی در خصوص برگزاری تجلیل از پیشکسوتان حوزه نمایش در جشنواره تئاتر کودک اظهار کرد: تجلیل و بزرگداشت به هر نحو، حرکتی بسیار زیباست که هم برای تجلیل‌شونده و هم تجلیل‌کننده می‌تواند پیامدهای مناسبی داشته باشد.

این هنرمند عرصه تئاتر ادامه داد:‌ شناساندن بیشتر افراد و پیشکسوتان هر رشته هنری به سایر هنرمندان و هنرجویان آن بخش، کاری بسیار زیباست که امیدواریم این اقدام همچنان ادامه داشته باشد و در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت برای بزرگان تئاتر استان باشیم.

وی با اشاره به روند مطلوب این جشنواره در بیست و پنجمین دوره خود گفت: خوشبختانه این جشنواره هر ساله رشد پیدا کرده و توانسته جایگاه خود را در بین مردم و علاقمندان پیدا کند.

دوست‌قرین با بیان اینکه بنابراین هنرمندان ما از ماه‌ها قبل در تکاپوی آماده‌سازی خود برای ورود و حضور در این رویداد مهم هنری هستند، ادامه داد: یکی از تفاوت‌های اساسی این دوره با دوره‌های قبلی آن که البته خیلی هم به چشم آمد این بود که مسوولان برگزاری به هنرمندان و فعالان تئاتر همدان اهمیت ویژه‌ای دادند به طوری که حضور این عزیزان در جای جای این جشنواره محسوس بود.

وی افزود: خوشبختانه در اکثر بخش‌های جشنواره امسال از بازبینی و داوری ابتدایی گرفته تا داوری بخش‌های مسابقه و حتی تعداد آثار راه یافته به مرحله نهایی، شاهد حضور چشمگیر و پررنگ هنرمندان و پیشکسوتان استان بودیم که جا دارد از عوامل و دست‌اندرکاران تشکر کنم.

این هنرمند همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی مطلوب همدان از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید عرض کنم بنده تاکنون در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی حضور داشته‌ام اما جشنواره تئاتر کودکی که در همدان برگزاری می‌شود، از لحاظ اجرایی و به خصوص در حوزه نظم، اسکان، برنامه‌ریزی جداول اجرای نمایش‌ها و ایجاد شور و نشاط در بین مردم در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: مسوولان و هنرمندان همدان به لحاظ برگزاری جشنواره یکی از بهترین برگزارکننده‌ها و میزبانان هستند.

دوست‌قرین اظهار کرد: امیدوارم انشاءالله در سال‌های آینده نیز با استقرار دبیرخانه دائمی این جشنواره در همدان شاهد رشد، شکوفایی و مطلوب‌تر این جشنواره در سایر بخش‌ها باشیم.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران