در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

نکو داشت بهرام دوست قرن برگزار شد

در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بزرگداشت بهرام دوست‌قرین برگزار شد.

به گزارش تئاتر همدان، در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بزرگداشت بهرام دوست‌قرین برگزار شد.

بهرام دوست‌قرین، فعالیت جدی هنری خود را سال 1365، با ورود به انجمن سینمای جوان و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد و سپس سال 1367 دوره کلاس نمایش عروسکی را گذراند و به گروه «جی جی وی جی» و بازی در چندین سریال عروسکی و چندین نمایش عروسکی این راه را ادامه داد تا در نهایت گروه نمایشی «سارا» را بنیانگذاری کرد.

نخستین نمایشی که بهرام دوست قرین در مقام کارگردان روی صحنه برد، «دیو سیاه» نوشته عباس دوست‌قرین بود که در سال 1369 در تالار فجر همدان اجرا شد.

او در این سال‌ها نمایش‌هایی همچون «افسانه کلاغ»، «حسن کچل»، «فصل شقایق‌ها»، «لک‌لک پا شکسته»، «روباه دم بریده»، «پاییزتر از برگ‌های فصل» نوشته اصغر فکوری، «الف ب پ تنبل»، «مرد فرنگی سیاه زنگی»، «روز قشنگ سارا»، «رنگ رنگ نقاشی»، «درسی برای مینا»، «خورشید زیبا»، «خاله سوسکه»، « هاجر (س)» و... اشاره کرد.

وی علاوه بر دریافت لوح سپاس یونیسف در سال 1378، تاکنون در دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت و جوایز متعددی را دریافت کرده است.

مراسم بزرگداشت این هنرمند در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران