در حال بارگذاری ...
با تصویب بیش از نود درصد گروه های استان

آیین نامه کارگردان اولی ها به تصویب رسید

با حضور اکثریت نود درصدی  سرپرستان  گروه های نمایشی استان همدان، در نخستین نشست سرپرستان گروه های نمایشی استان با حضور فیض منش معاون هنری مدیرکل و حسین صفی کارناس تئاتر استان هم چنین هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان، در خصوص تصویب آیین نامه صلاحیت کارگردان اولی هاکه در مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار شد پس از بحث و تبادل دیدگاه، به اتفاق آراء به  تصویب رسید.

به گزارش همدان تئاتر، با حضور اکثریت نود درصدی  سرپرستان  گروه های نمایشی استان همدان، در نخستین نشست سرپرستان گروه های نمایشی استان با حضور فیض منش معاون هنری مدیرکل و حسین صفی کارناس تئاتر استان هم چنین هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان، در خصوص تصویب آیین نامه صلاحیت کارگردان اولی هاکه در مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار شد پس از بحث و تبادل دیدگاه، به اتفاق آراء به  تصویب رسید.

حسین صفی ،کارشناس تئاتر استان همدان با اشاره به لزوم رعایت حداقل ها برای ورود به جریان کارگردانی گفت: در تمام مشاغل دنیا رسم براین است که باید برای شروع فعالیت به حداقل های فنی و کاری و...مجهز شد.

وی افزود: با توجه به امکانات سخت افزاری محدود  نمی توان بدون کسب تجربه و دانش فنی  اجازه فعالیت به کسانی داد که حداقل های تجربه یا دانش آکادمیک را نگذانده اند را داد .

حسین صفی، نداشتن  آیین نامه ای مدون و روشن را  نوعی  آفت  مخرب جریان نمایش در سطح استان قلمداد کرد و گفت:برای فعالیت تخصصی در هر حوزه ی می بایست  مسیری را طی کرد. بدون تعریف آیین نامه حرکت کردن نوعی نتیجه بخش نخواهد بود.

کارشناس تئاتر استان در پایان خاطر نشان کرد:  داشتن هفت دستیاری کارگردانی و سه بازی در اجراهای عمومی نمایش های  کارگردانگروه های ثبت شده ،طی حداقل ده سال سابقه فعالیت هم چنین، هفت بازی و سه دستیاری طی ده سال سابقه فعالیت ، هم چنین این موارد برای شهرستان ها به هفت سال و سه دستیاری تقلیل می یابد. در این آیین نامه، داشتن مدرک کارشناسی  یا بالاتر در رشته تئاتر با هر گرایشی مورد پذیرش است.

در ادامه جلسه معاون هنری و سینمایی مدیرکل با خاطر نشان کردن تعامل انجمن نمایش با هنرمندان گفت: حرکت از  سلیقه به سمت و سوی خرد جمعی خواسته عمومی هنرمندان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از این خرد جمعی که برآمده از جلسات فنی و تخصصی حوزه تئاتر باشد حمایت خواهد کرد.

وی افزود: آیین نامه صلاحیت فنی کارگردان اولی ها با گذر از این خرد جمعی به تمام شهرستان ها ابلاغ می شود تا یک راه کار برای نظم بیشتر و تخصصی کردن کارگردانی لازم الاجرا باشد.

در این نشست سرپرستان گروه های نمایشی استان دیدگاه خود را راجع به بندهای این آیین نامه به شور گذاشتند و در پایان با اکثریت آرا به تصویب رسید

هم چنین در این جلسله نیز آیین نامه اجراهای کارگاهی نیز به شور گذاشته شد و مقرر شد هنرمندانی که دوره پیشرفته خود را گذرانده اند می توانند نمایش های حداکثر 30 دقیقه ای را در مجتمع بوعلی حداکثر برای دو روز صرفا برای هنرمندان تئاتر اجرا نمایند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران