در حال بارگذاری ...
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

168 عنوان نمایش در همدان به روی صحنه رفته است

در سال ۹۷ در مجموع ۱۶۸ عنوان نمایش در قالب بیش از ١٥٠٠ شب اجرا درسطح استان به روی صحنه رفته است و حدود ٣٢٧ هزار نفر در استان به تماشای تئاتر نشستند

به گزارش همدان تئاتر، هادی فیض‌منش، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از اجرای ١٦٨ عنوان نمایش توسط گروه‌های هنری و با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97 خبر داد و گفت: این 168 عنوان نمایش  تولید شد و در مجموع بیش از ١٥٠٠ شب اجرا درسطح استان را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ٩٧ حدود ٣٢٧ هزار نفر در استان به تماشای تئاتر نشستند که این آمار نشان‌دهنده استقبال قابل توجه مردم همدان از هنر و به ویژه هنرهای نمایشی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای ویژه برنامه‌های تئاتر به مناسبت آغاز سال جدید هم خبر داد و گفت: همزمان با نوروز ٩٨ و به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا شد.

فیض‌منش افزود: اجرای نوروزخوانی توسط مهدی چایانی در اماکن تاریخی، برگزاری برنامه شادپیمایی دلقک‌ها به کارگردانی فرزاد لباسی در خیابان‌ها، اجرای جنگ نوروزی توسط حمیدرضا رضایی‌مجد در اماکن گردشگری، اجرای نمایش «عمو نوروز و ننه سرما» در بوستان‌ها و اجرای نمایش «من و کوزه» به کارگردانی محسن پورقاسمی در اماکن تاریخی بخشی از این برنامه‌ها در همدان بود.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های نوروزی در شهرستان‌ها هم گفت: برنامه جنگ «خنده بازار» به کارگردانی مسعود عطایی در ملایر و اجرای نوروزگاه (نقالی و تخت حوضی) در شهرستان نهاوند از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت نوروز در شهرستان‌های استان اجرا شد.

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران