در حال بارگذاری ...
به روایت انجمن هنرهای نمایشی استان همدان

نگاهی به تئاتر همدان در سالی گذشت

در سال ۹۷ و در استان همدان، بیش از سیصد و بیست و هفت هزار نفر تماشاگر ، از صد و شصت و هشت عنوان نمایش که در هزار و پانصد و ده شب اجرا به روی صحنه رفته است ، دیدن کرده اند.

به گزارش همدان تئاتر، کیانوش بهروز پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان در خصوص عملکرد حوزه تئاتر و نمایش در سال 97 استان همدان گفت: 168 عنوان نمایش در سال 97 در سطح استان همدان تولید و اجرا شد که شاهد رشد چشمگیر به لحاظ کمیت اجرایی هستیم.

 

بهروز پور افزود: با اجرای طرح« تئاتر شهر» به منظور روشن ماند چراغ سالن های اجرای نمایش در طول سال، منجر به استقبال دائمی خانواده ها از اجراهای روی صحنه هستیم که نیاز به توسعه زیرساخت ها را بیش از پیش حس می شود. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گسترش طرح « تئاتر شهر» در سطح استان را جزو اهداف انجمن هنرهای نمایشی در دوره پیش رو خواند و گفت: به دنبال روشن ماندن چراغ سالن های تئاتر در تمام شهرهای استان هستیم که با حمایت سخت افزاری و ایجاد سالن های اختصاصی  اجراهای کوچک و پلاتوهای تئاتر، می توانیم این مهم را محقق سازیم.

 

کیانوش بهروز پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان، استقبال خانواده ها از تئاتر را خووب ارزیابی کرد و گفت: نزدیک به 327 هزار نفر از نمایش های سال 97 دیدن کردند که باید به این آمار تعداد تماشاگران جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ، جشنواره تئاتراستانی، جشنواره نمایشنامه خوانی، جشنواره تئاتر اتود و... را افزود.

 

ایشان یکی از اهداف مهم یک دهه گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان را جهت استقبال عمومی از اجراهای ئاتر را، تمرکز زدایی در برگزاری جشنواره ها دانست و گفت: با 1510 شب اجرا، در سطح استان گرچه از ایده آل فاصله داریم اما باید مدیران شهرستان ها هم پای انجمن های نمایشی استان تلاش کنند تا با ایجاد بستر لازم به لحاظ سخت افزاری ،تئاتر را در سبد خانوار خانوارهای استان بیفزایند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران