در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش« افسانه بایبری»

ارتقا دانش روانشناسی کودک نیاز امروز تئاتر این حوزه است

نمایش» افسانه بایبری» یکی از نمایندگان تئاتر همدان در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بود که از ۱۲ الی ۲۵ بهمن در همدان به روی صحنه می رود. این نمایش در جشنواره تئاتر کودک موفق به کسیب رتبه برتر در بخش طراحی لباس و بازیگری اول مرد و نمامزدی کارگردانی بود. آنچه می خوانیم مصاحبه به رضا روان کارگردان نمایش« افسانه بایبری» است

به گزارش همدان تئاتر، رضا روان کارگردان همدانی نمایش«افسانه بایبری» که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان  نامزد دریافت جایزه کارگردانی بخش تئاتر کودک بود،اظهار کرد: وضعیت نمایش‌‌های تولیدی در جشنواره امسال از لحاظ کیفیت بهبود یافته‌ و تعداد مخاطبان و تماشاچیان تئاتر به ویژه در بخش کودک و نوجوان افزایش یافته بود

این هنرمند همدانی یکی از نیازهای اساسی تئاتر کودک و نوجوان را نمایش‌نامه‌های قوی دانست و افزود: این نیاز احساس می‌شود که متون و نمایش‌نامه‌ها در بخش کودک و نوجوان تفکیک شوند و نیازهای قشر سنی مدنظر خود را  در متون لحاظ کنند.

رضا روان با بیان اینکه کارگردانان در همدان بیشتر به تولید نمایش‌های کودک تمایل دارند، یادآور شد: هنرمندان باید در کنار تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر بزرگسال را نیز جدی بگیرند و آثار بیشتری در این بخش بسازند.

رضا روان با بیان اینکه میزان شناخت کارگردانان از تئاتر کودک و نوجوان باید افزایش یابد، یادآور شد: بهتر است کارگردان‌ها از روانشناسی کودک در آثار خود بهره بگیرند و این موضوع را جدی بگیرند.

نمایش« افسانه بایبری» به نویسندگی محمد موسوی پاکنهاد و کارگردانی رضا روان  کاری از گروه نمایشی فریاد از 12 الی 25 بهمن ساعت 18 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر همدان به روی صحنه می رود.

شهرام صمدی نیا، علی موسوی، عاطفه الماسی، مریم شهدوست،  مرضیه آذر،  آریا صمدی نیا، باران پیسوده، مینا افشاری، صفورا شعبانلو، سونا شعبانلو،  الناز فرهمند راد ،فاطمه جامه بزرگ ،دلبر زارعی  به عنوان بازیگر در نمایش« افسانه بایبری» حضور دارندوحید عبدالهی، نگار جوکار بازیگران چوپ پا هستندمهدی فتحی به عنوان آهنگساز و  ساخت عروسک توسط مهدی بیات و آتنا زاهدیان  و گرافیست سودابه طاهری است.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران