در حال بارگذاری ...

نشاط وشادی نیاز جامعه همدانی است

 

چهارمین سال متوالی است که همزمان با برگزاری جشن دهه فجر،گرو ههای نمایشی ملایر تلاش می کنند با اجرای جنگ هاى شادی شامل موسیقی، نمایش و برنامه های متنوع، ساعاتی شاد و مفرح را برای مردم خلق کنند تا ملایر ی‌ها لحظاتی را هرچند کوتاه، اما به یادماندنی در کنار خانواده و دوستان باخنده و شادی سرکنند.به طور حتم حضور چشمگیر مردمبه همراه خانواد ه ها و شادی و نشاطیکه در هنگام برنامه در سالن می پیچید نشا ن دهنده استقبال مردم از برنام ههای این چنینی و نیاز به ایجاد شادی و نشاط سالم در جامعه است.

به گزارش تئاتر همدان به نقل ازروزنامه همدان پیام،  امسال در دونقطه شهر به صورت هم‌زمان دو گروه برگزارکننده جُنگ شادی هستند که استقبال مردم از آنها نشان از ظرفیت شهرستان برای پذیرش این برنامه ها وتلنگری برای بالا بردن کیفیت اجراها براى نیاز مخاطبین است که خود مستلزم همکاری و مدیریت و برنامه ریزی دقیق توسط ارگا نه‌ای ذی ربط وبرگزارکنندگان است.

محمد قاسمی، کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر ملایری و سرپرست گروه"باران" است که برای نخستین بار دربهمن ماه سال 90 به مدت 10 روزجنگ فجر را با برنامه های مختلف به روی صحنه برد و با استقبال خوبی که مردم داشتند انگیزه‌ای شد تا سال بعد هم تلاش کند با بالا بردن کیفیت برنامه ها مردم را به سالن بکشاند. سال گذشته این برنامه به صورت مشترک با گروه "سپیدو سیاه" ملایر به سرپرستی مهدی حبیبی برگزار شد تا با هم‌فکری بیشتر و بهتر وبالا بردن کیفیت اجراهای جنگ، 10 روزجشن و خنده را با برنامه های آموزشی و یژه کودکان ونوجوانان است؛ در این راستا گفت وگویی را با این کارگردان که حالا به همراه مهدی حبیبی  تمام روز را در سینما فرهنگیان ملایرمیگذراند انجام دادیم.

قاسمی با اشاره به این‌که در هشت روز برگزاری جنگ، حدود 12 هزار بازدیدکننده از برنامه استقبال کرده‌اند،گفت: هر روز شش سانس، چهار سانس صبح تا بعد ازظهر مختص مدارس و دوسانس هم در ساعات بعدازظهر و عصربرای عموم و ادارات اجرا داریم.

وی از حضور 35 هنرمند حرف های ملایراز گرو ه های "باران" و "سپید و سیاه" درجُنگ خبر داد و افزود: برنامه  ها شامل نمایش الکساندر مخترع معروف، در سانس عموم، نمایش کاسه اشکنک، آیتم مسابقه وچند آیتم موسیقی با همراهی گروه "سون"، مراسم آتش بازی و... است.وی درخصوص اجرای مختص مدارس بیان کرد: برنامه های سانس مدارس آموزشی تر بوده و با موضوعات استفاده از شبکه های مجازی، ماهوار های وآشنایی با شغل های موجود و مصرفصحیح آب و برق و... است که بیشتربرنامه های تربیتی مد نظر بوده است.

قاسمی در خصوص استقبال مردم ازجنگ و هدف برگزاری آن گفت: گذشته از مسائل درآمدزایی برای هنرمندان و ادارات، لزوم ایجاد روحیه شادی ونشاط در شهر احساس می شد که یکیاز اهداف ما نیز ترویج روحیه شادى ونشاط در بین مردم است و دهه فجر هم بهانه و فرصت مناسبی است برای شادکردن.به گفته قاسمی استقبال گرم مردمبه ویژه امسال که استقبال فوق العاد هایبوده خود نشان از نیازی است که مردم به این برنامه ها دارند.
وی در خصوص تداوم این برنامه ها درطول سال اظهار کرد: ما برنام های درازمدترا پی شبینی کرد هایم و امیدواریم در ایام مختلف سال مانند شعبانیه و عید نوروز نیز برنامه تداوم داشته باشد.قاسمی گفت: گروه پس از ایام فاطمیه به مدت 10 روز در عسلویه اجرا دارد.

وی درخصوص همزمانی اجرای دوجُنگ در شهر بیان کرد: اینکه برنامه همسو است شاید زیاد جالب نباشد امامنافاتی با برنامه ما ندارد، ما مخاطبانخود را داشته و آنها نیز مخاطبان خاصخود را دارند. اینکه در دو نقطه شهرشادی ایجاد شده خوب است اما می شودطوری زمان بندی را تفکیک کرد که گروه ها دائماً و با زما ن های مختلف درطول سال اجرا داشته باشند

 

 




نظرات کاربران