در حال بارگذاری ...
حسین صفی کارشناس تئاتر:

همدان روزهای تئاتری خوبی را سپری می‌کند

در چهار ماه گذشته استان همدان شرایط مطلوبی را به لحاظ اجرای عمومی تجربه کرد و بیش از ۱۵۰ شب اجرای تئاتر در سطح استان را پشت سر گذاشتیم که آمار خوبی برای پویایی کمی تئاتر می باشد و نمایش عاشقانه ای برای سایه دختر سالهای ابرای توانست رکود بیش ترین اجرا را با ۱۹ شب به خود اختصاص دهد و در شهر همدان برای هر نمایش ۱۵ شب و برای شهرستان ها ۱۰ شب اجرا در نظر گرفته ایم که در صورت بهبود شرایط تبلیغات این آمار قطعا افزایش پیدا خواهد کرد

به گزارش تئاتر همدان، حسین صفی کارشناس تئاتر همدان در خصوص شرایط تئاتر در چهار ماه اول سال گفت: هدف اصلی افتتاح تئاتر شهر همدان، ایجاد بستری مناسبی برای استمرار  اجرای تئاتر در تمام روزهای هفته و فصول سال متناسب با ذائقه فرهنگی مردم می باشد. و این درحالی است که در شهر همدان هرشب اجرای نمایش داریم و به ناچارهم زمان چند نمایش  در چند سالن و پلاتو اجرا می شود و مشکلاتی را برای گروه های در حال تمرین ایجاد می کند که این امر نشان می دهد به احداث چند سالن اختصاصی تئاتر در شهر همدان نیاز داریم که احداث شود.

وی افزود: با توجه به آمایش فرهنگی و واگذاری دبیری جشن واره تئاتر به شهرستان های استان لزوم توجه به ساخت پلاتوهای تئاتر احساس می شود و می توان چراغ اول را در نهاوند که میزبان جشن واره تئاتر استان است را روشن کرد و لازم است که شورای شهر و شهرداری پای کار بیایند و در پربار کردن جشن واره ی تئاتر امسال سنگ تمام بگذارند.

کارشناس تئاتر استان همدان رشد کمی تئاتر را نشانه توسعه ی پایدار فرهنگی خواند گفت:: در چهار ماه گذشته استان همدان شرایط مطلوبی را به لحاظ اجرای عمومی تجربه کرد و بیش از 150 شب اجرای تئاتر در سطح استان را پشت سر گذاشتیم که آمار خوبی برای پویایی کمی تئاتر می باشد و نمایش عاشقانه ای برای سایه دختر سالهای ابرای توانست رکود بیش ترین اجرا را با 19 شب به خود اختصاص دهد و در شهر همدان برای هر نمایش 15 شب و برای شهرستان ها 10 شب اجرا در نظر گرفته ایم که در صورت بهبود شرایط تبلیغات این آمار قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی حمایت مرکز هنرهای  را نقطه ی  امید بخش روند تئاتر در سال جاری قلمداد کرد و گفت: حمایت های مالی مرکز هنرهای نمایشی کشور از گروه های تئاتری نوید بخش سالی با نشاط تر برای تاتر شهرستان ها را رقم خواهد زد .و این بدون شک باعث می شود تئاتر درهمه ی شهرستان های استان رونق بیش تری بگیرد و صد البته  یاری و هم راهی بیش تر مسوولین شهرستانی و استانی را می طلبند. و عدم استقبال مدیران استان و شهرستان ها از اجرای نمایش ها خلایی است که امیدواریم به زودی پر شود چرا که حضور مدیران باعث برطرف شدن موانع توسعه ی تئاتر خواهد شد.

کارشناس تئاتر استان همدان در خصوص برنامه ی آخرهفته ها با نمایش نامه خوانی گفت: یکی از مهم ترین دغدغه ی کارشناسان تئاتر، دست یابی به متون بومی و غیر بومی که قابلیت فنی و دراماتیک بالایی دارند و آشنایی نسل جدید تئاتر و هنرجویان با نمایشنامه نویسی، برنامه آخر هفته ها با نمایش نامه خوانی در مراکز فرهنگی شهر همدان اجرا می شود.

 

وی در پایان گفت: با توجه با حضور جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هم چنین در پیش بودن جشن واره تئاتر استانی و چندین متاقضی شرکت در جشن واره های معتبر کشور گروه های بسیاری مشغول تمرین هستند که می بایست از کانال اجرای عمومی به جشن واره راه پیدا کنند. و براین باور هستیم که تئاتر با نفس تماشاگر زنده است و روزهای بهتر و پویاتری پیش روی تئاتر استان قابل تصور است.




نظرات کاربران