در حال بارگذاری ...
در بخش جوانه های نمایش ایرانی جشن واره سنتی و آیینی

اثر دو هنرمند نوجوان همدانی اجرا می شود

به منظور پشتوانه‌سازی برای نمایش سنتی ایران و آشنایی نسل آینده با شیوه های نمایش ایرانی شکل گرفته است، نمایش «رستم و سهراب» کار مشترکی از گلبرگ اسدی و باران دارپوئی دو هنرمند نوجوان همدانی نیر حضور داشته و به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد.

به گزارش تئاتر همدان- با اعلام نظر هیأت داوران آثار راه یافته به مرحله نهایی هیجده مین دوره جشن واره ی آیینی سنتی کشور معرفی شد که در بخش آثارجوانه‌های نمایش ایرانی، نمایش  رستم و سهراب از همدان حضور دارد.

 

بخش جوانه‌های نمایش ایرانی برای نخستین بار در جشن واره ی نمایش‌های آیینی سنتی برگزار خواهد شد و در آن آثار نمایشی ایرانی با هنرنمایی کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

در این بخش که به منظور پشتوانه‌سازی برای نمایش سنتی ایران و آشنایی نسل آینده با شیوه های نمایش ایرانی شکل گرفته است، نمایش «رستم و سهراب» کار مشترکی از گلبرگ اسدی و باران دارپوئی دو هنرمند نوجوان همدانی نیر حضور داشته و به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد.

گفتنی است در این بخش علاوه بر نمایش  رستم و سهراب، آثار دیگری از جمله رستم و اکوان دیو توسط علیرضا متشفع از اهواز، زال و سیمرغ توسط اسما رنجبری از تبریز، گردآفرید توسط حورا تیلا از آبادان، نقل رستم و اشکبوس توسط محمد میرزاپور از کرج، نقل رزم رستم و اسفندیار توسط کیمیا یعقوبی گودرزی از تهران، هفت‌خوان رستم توسط محمدجواد خاک‌نژاد از مشهد به اجرا درخواهد آمد.

هیجده مین جشن واره ی نمایش‌های آیینی سنتی با دبیری داوود فتحعلی بیگی از 8 تا 15 شهریورماه 1396 در تهران برگزار می‌شود




نظرات کاربران