در حال بارگذاری ...
در آستانه ی بیست و چهرمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

توسعه ی پایدار بر شانه تئاتر کودک و نوجوان ایستاده است

این که هنرمندان بخواهند در مسیر تربیت مدیریت اجرایی حضوری پر رنگ داشته باشند خواسته ای قابل توجه است و دبیرخانه جشنواره می بایست این جریان پویا که در بستر تئاتر همدان شکل گرفته است را قدر بداند و بیشتر از نقش عملیاتی در تصمیم گیری ها نقش هنرمندان همدان که به طور مستمر جریان تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان را در طول سال پر فروغ نگه داشته اند را در مسیر کلان تئاتر کودک و نوجوان کشور و حتی جنبه بین المللی اش حضور تاثیر گذار داشته باشند و این مهم نیاز به زمان ندارد چرا که جشنواره ای یک ساله یا دوساله نیست امروز داریم مهیای بیست و چهارمین جشنواره آن می شویم و لازم است ارتباط دبیرخانه و دبیر محترم هر دوره با هنرمندان تئاتر همدان بیشتر شود تا توجه به جریان درآمد زایی آسیبی برای فاصله از معیارهای جشنواره نباشد

روح الله صالحی؛ در رویکرد به مبانی توسعه ی پایدار توجه به انسان محوری بدون شک اساس و بنیان است و تئاتر مهم ترین شاخص فرهنگی به شمار می رود چراکه توجه به مباحث انسانی و ارتباط را نمی شود از تئاتر منفک کرد. چنان چه جامعه ای در مسیر توسعه ی پایدار به بنیان های تئاترش بی تفاوت باشد بدون شک توسعه ای مبتنی برا پویایی و پایداری اتفاق نمی افتد.

 

تئاتری که اساسش برای پرورش کودکان و نوجوانان استوار است می تواند با رعایت اصول روان شناسی کودک و نوجوان، آن ها را مهیای پذیرش نقش اجتماعیکند در مسیر توسعه پایدار برای آن ها تعریف شده است. جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان زبان مشترک کودکان سراسر جهان است که تبلورش در شهر بلند نام و آوازه ی همدان اتفاق می افتد

 

جشنواره ای که زادگاهش در امید نامی همدان شروع شده است اینک بیست و چهارمین جشن اش را در آخرین ماه عاشقانگی های رنگ به رنگ به تماشا می نشیند. کودکان این سرزمین می توانند با لذت از هنر آفرینی برگزیدگان مسیر انتخاب بیاموزند که چه گونه باید باشند

در هر تحول و تغییر رنجی نهفته است . از شکفتن دانه تا غنچه این تحول وجود داردبرای پویایی هر جریان فکری می بایست به پوست اندازی ها توجه کرد. جشنواره می بایست در مسیر اهداف بلند مدت خود در چه گونگی روش اجرایی به این تغییرات توجه کند تا از تکرار و رخوت جلوگیری کند.

 

اینکه مسیر تئاتر گیشه را در مسیر جشنواره قرار بدهیم هماهنگ کردن ویژگی های پوپولیستی تئاتر گیشه با تکنیک ها و قواعد تعریف شده که تبلورش در جشنواره اتفاق می افتددشواری بسیاری نهفته است و توجه به ویژگی های تئاتری که برآمده از گیشه است تا اصول روانکاوی مورد توجه تئاتر کودک و توجه به مباحث جهان شمولی تئاتر کودک و نوجوان را باید خارج از مرزهای ساده جغرافیایی جستجو کرد

 

جشنواره تاثیرش را بر کودکان همدان خواهد گذاشت و این مهم ترین اتفاقی است که می توان بدان دل بست و دل خوش کرد که در مسیر ارتباط فرهنگی می توان کودکان را آن گونه پرورش داد که در مسیر توسعه فرهنگی با کمترین آسیب اجتماعی به بالندگی دست پیدا کنند 

 

این که هنرمندان بخواهند در مسیر تربیت مدیریت اجرایی حضوری پر رنگ داشته باشند خواسته ای قابل توجه است و دبیرخانه جشنواره می بایست این جریان پویا که در بستر تئاتر همدان شکل گرفته است را قدر بداند و بیشتر از نقش عملیاتی در تصمیم گیری ها نقش هنرمندان همدان که به طور مستمر جریان تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان را در طول سال پر فروغ نگه داشته اند را در مسیر کلان تئاتر کودک و نوجوان کشور و حتی جنبه بین المللی اش حضور تاثیر گذار داشته باشند و این مهم نیاز به زمان ندارد چرا که جشنواره ای یک ساله یا دوساله نیست امروز داریم مهیای بیست و چهارمین جشنواره آن می شویم و لازم است ارتباط دبیرخانه و دبیر محترم هر دوره با هنرمندان تئاتر همدان بیشتر شود تا توجه به جریان درآمد زایی آسیبی برای فاصله از معیارهای جشنواره نباشد




نظرات کاربران