در حال بارگذاری ...
نویسنده، کارگردان و طراح نمایش نمایش «من و در لجباز»:

استقلال و خودکفایی را به کودکان آموزش می دهیم

نمایش «من و در لجباز» به نویسندگی و کارگردانی، محمود تیموری در بخش کودک و مسابقه بین الملل بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان بروی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر همدان- نویسنده، کارگردان و طراح نمایش «من در لجباز» اظهار کرد: این نمایش داستان مرد چهل ساله ای است که همچنان کودک باقی مانده و هیچ استقلالی ندارد و وابسته به پدر و مادر خود است.

محمود تیموری ادامه داد: این نمایش قصد دارد استقلال و خود اتکایی را به کودکان آموزش دهد.

وی با اشاره به این موضوع که ایده و طرح این داستان از خودم بوده و کم کم در ذهنم شکل گرفته است، تأکید کرد: این نمایش 10 نفر بازیگر اصلی دارد.

تیموری با بیان اینکه بنده سال 90 هم با نمایش «هفت خوان امید» در جشنواره شرکت داشتم، در خصوص ویژگی های نمایش برای کودک اظهار کرد: کسی که برای کودک کار می کند باید ابتدا شخصیت کودک را بشناسد و با دغدغه او و آنچه که بدان نیاز دارد، آشنا باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنوع گرایی باید جزء عناصر اصلی نمایش کار کودک باشد؛ بیان کرد: آموزش باید غیر مستقیم و به صورت کودکانه انجام پذیرد و خسته کننده نباشد.

نویسنده نمایش « من و در لجباز» افزود: بنده دارای مدرک روانشناسی بالینی هستم و رعایت ویژگی های کودکانه برای من مهم است و قبل از انجام کار بروی آن تحقیق می کنم.

تیموری با اشاره به اینکه این نمایش به صورت بی کلام اجرا می شود، عنوان کرد: تمام حرکات بازیگران همراه با موسیقی است و این نمایش کاملا فانتزی و توام با موسیقی و افکت است.

وی تصریح کرد: نمایش «من و در لجباز» در اجراها عمومی تاثیر خود را بروی مخاطبان گذاشته است و کاملا بازخورد دارد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران