در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد

مخاطب شناسی ضرورت تئاتر امروز است

تک‌بعدی و تخصصی عمل کردن در تئاتر آن هم از نوع فنی خاص، منجر به عدم استقبال مردم از تئاتر می‌شود اما اگر جذابیت‌ها به محتوا، نگارش و متون نمایش ها بازگردد استقبال مردم هم از تئاتر بیشتر خواهد شد.

به گزارش همدان تئاتر، علیرضا درویش‌ن‍ژادمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته جهان تئاتر به عنوان یک امر ضروری در سبد زندگی روزانه مردم گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: این نگاه خوب به لحاظ پیشینه فرهنگی به تئاتر باید در کشور ما نیز تقویت شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان،  با بیان این که به طور قطع با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف تخصصی، بار علمی هنرمندان تئاتر را می‌توان تقویت کرد، گفت: معتقدیم تئاتر بدون اندیشه و علم نمی‌تواند بار علمی مطلوبی ایجاد کند.

 

علیرضا درویش نژاد، با تاکید بر این که تئاتر را خوب به مخاطب نشناسانده‌ایم و همین باعث مظلومیت تئاتر در داخل شده است، یادآور شد: در حوزه فنی باید تئاتر ما به سمت و سوی استفاده از متون نمایشی جذاب و مخاطب‌شناسی حرکت کند تا منجر به استقبال بیشتر مردم از تئاتر شود چون استفاده از واژه‌های تخصصی و کار انتقادانه صرف نمی‌تواند عموم مردم را به سالن‌ها بکشاند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه استفاده از فرهنگ عامه، سنت‌ها و آیین ها و فرهنگ عمومی در متون نمایشی می‌تواند استقبال مردم را از تئاتر دوچندان کند، افزود: تک‌بعدی و تخصصی عمل کردن در تئاتر آن هم از نوع فنی خاص، منجر به عدم استقبال مردم از تئاتر می‌شود اما اگر جذابیت‌ها به محتوا، نگارش و متون نمایش ها بازگردد استقبال مردم هم از تئاتر بیشتر خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران