در حال بارگذاری ...
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

رشد ٥٠ درصدی شرکت کنندگان در نهمین جشنواره نمایش نامه خوانی همدان

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این که نهمین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی استان ٢٦ و ٢٧ تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: پس از پایان مهلت اعلام شده در فراخوان، ٦٠ درخواست و معرفی نمایشنامه از شهرستان‌های استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و این آمار نسبت به سال گذشته ٥٠ درصد رشد دارد.

به گزارش همدان تئاتر، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این که نهمین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی استان ٢٦ و ٢٧ تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: پس از پایان مهلت اعلام شده در فراخوان، ٦٠ درخواست و معرفی نمایشنامه از شهرستان‌های استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و این آمار نسبت به سال گذشته ٥٠ درصد رشد دارد.

علی مرادی‌‌نور مهم ترین اتفاق این جشنواره را بومی بودن همه نمایشنامه های شرکت کننده دانست و افزود: حضور نویسندگان جوان و هنرجو در کنار پیشکسوتان، نویدی از توانمندی در حوزه نمایشنامه‌نویسی و تولید متن استان است.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این جشنواره تشویق هنرمندان تئاتر استان برای تولید متون دراماتیک است، خاطرنشان کرد: تقویت روحیه همکاری و مشارکت و استفاده از تجریبات پیشکسوتان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مرادی‌نور افزود:  آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط هیأت انتخاب بازبینی و بررسی شده و پذیرفته‌شدگان نهایی برای حضور در جشنواره معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است که گروه های متقاضی باید تا ٢٠ تیرماه سه نسخه از فیلم آثار خود را جهت ارزیابی به دبیرخانه نهمین جشنواره نمایشنامه خوانی همدان ارسال کنند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران