در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

جشنواره نمایش عروسکی غرب کشور در همدان برگزار می‌شود

با توجه به برگزاری موفق اولین دوره فستیوال نمایش‌های عروسکی استان، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و سال آینده این جشنواره به صورت منطقه‌ای در غرب کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش همدان تئاتر، مراسم اختتامیه این جشنواره به صورت مردمی و با حضور هنرمندان و مسئولان در محوطه مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم، ضمن تشکر و قدردانی از هنرمندان تئاتر استان برای برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: در این جشنواره که در فاصله عید قربان تا غدیر برگزار شد؛ شاهد تلاش ارزنده گروه‌های هنری استان بودیم.

احمدرضا احسانی افزود: هنرمندان استان با تلاش، همت و شکیبایی رویدادی را رقم زدند که نوید آینده‌ای  بهتر و درخشان‌تر برای حوزه تئاتر همدان دارد.

وی با تأکید بر اینکه همدان پایلوت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری موفق اولین دوره فستیوال نمایش‌های عروسکی استان، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و سال آینده این جشنواره به صورت منطقه‌ای در غرب کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان ضمن قدردانی تلاش از مسئولان برگزاری جشنواره، همکاران اداره کل در معاونت امور هنری و سینمایی و مدیریت مجموعه تئاتر شهر همدان در برگزاری این جشنواره، گفت: آروز می‌کنم روزهای خوب و درخشان در انتظار فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.

در ادامه مراسم، دبیر این جشنواره و مدیر یونیمای همدان هم گفت: در مدت ١٠ شب بیش از ١٠٠ هنرمند استان در این فستیوال به اجرای برنامه پرداختند.

محسن پورقاسمی با تأکید بر اینکه نخستین دوره این جشنواره در ٦ بخش برگزار شد؛ اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عروسک‌های نمایشی، کارگاه‌های آموزشی، جنگ شادی، اجراهای پلاتو، اجراهای سالن اصلی و اجرای نمایش‌های خیابانی بخش‌های مختلف این جشنواره بود.

وی تأکید کرد: با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این فستیوال سال آینده به صورت منطقه غرب کشور در همدان برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از کارگردانان حاضر در نخستین جشنواره نمایش‌های عروسکی همدان تجلیل شد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران