در حال بارگذاری ...
با حضور خانواده های سندروم داوون و ناشنوایان

امواج سکوت در نمایش «نای و نی»

تفاوت این آیین افتتاحیه در این بود که توسط موسسه امواج سکوت که خود بهنام میرزایی مدیرعامل آن است با حضور مدیرکل و کارکنان اداره کل بهزیستی استان، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و شورای اسلامی شهر واعضای انجمن ناشنوایان امواج سکوت و انجمن سندروم داون آغاز به کار کرد. برگزار شد که در زمینه توانمندسازی خانواده‌هایی با سندروم داوون و ناشنوا فعالیت می‌کند ودر تمام مراسم افتتاحیه و سخنرانی‌ها توسط یک مجری مسلط به زبان ناشنوایان ترجمه می‌شد

به گزارش همدان تئاتر، همه‌چیز از یک پیامک شروع شد: «از شما دعوت می‌شود که در آیین افتتاحیه نمایش نای و نی منتخب همایش ملی صاحبدلان که با حضور خانواده ناشنوایان و سندروم داوون همدان برگزار می‌شود روز چهارشنبه ۱۷مهرماه ساعت ۱۸ در تالار فجرهمدان حضور به هم رسانید»

 بهنام میرزایی نویسنده و کارگردان نمایش «نای و نی» به استقبالم آمد و منتظر بودم تا شبیه همه افتتاحیه‌های نمایشی عکس‌های یادگاری و امضاء روی پوستر انجام شود و به اجرای نمایش برسیم و همه چیز به خوشی تمام شود.

 تفاوت این آیین افتتاحیه در این بود که توسط موسسه امواج سکوت که خود بهنام میرزایی مدیرعامل آن است با حضور مدیرکل و کارکنان اداره کل بهزیستی استان، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و شورای اسلامی شهر واعضای انجمن ناشنوایان امواج سکوت و انجمن سندروم داون آغاز به کار کرد. برگزار شد که در زمینه توانمندسازی خانواده‌هایی با سندروم داوون و ناشنوا فعالیت می‌کند ودر تمام مراسم افتتاحیه و سخنرانی‌ها توسط یک مجری مسلط به زبان ناشنوایان ترجمه می‌شد. از سرود جمهوری اسلامی گرفته تا حتی گروه اجرایی نمایش نای و نی از این افراد با یک معلولیت خاص برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان به‌عنوان سخنران نخست آیین افتتاحیه نمایش نای و نی با اشاره به این‌که همه برای توانمندسازی خانواده پای‌کار هستند گفت: «با توجه به این‌که استاندار همدان با صدور حکمی محمدعلی افشاری را بعنوان مشاور و دستیار ویژه در امور افراد دارای معلولیت منصوب کرد. نشان می‌دهد که همه برای توانمندسازی افراد توان یاب و خانواده‌هایشان پای‌کارند. نشان از روزهای بهتر می دهد..»

حمیدرضا الوند گفت: معلولین با بلافعل کردن استعدادهای بالقوه خود می توانند ضمن حضور موثر در اجتماع به همگان ثابت کنند که علیرغم محدودت های ظاهری از توانمندیها و استعدادهایی در انجام کارها برخوردارند که عامه مردم از انجام دادن این کارها ناتوان هستند

وی افزود: برگزاری این جشنواره ها می تواند به بحث تلفیق اجتماعی معلولین و حضور موثر آنها در اجتماع کمک کند

مدیرکل بهزیستی استان از راه اندازی فرهنگسرای ویژه معلولین در استان در آینده نزدیک و با همکاری اداره کل بهزیستی، شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان خبر داد و گفت: امیدورایم با این اقدامات گامی در جهت حضور معلولین در اجتماع، معرفی توانمدیهای ایشان، مهارت آموزی و توانمدسازی پایدار آنان کمک کنیم.

ایشان با اشاره به این‌که شهرداری و شورای شهر همدان برای مناسب‌سازی معابر عمومی وارد عمل شده‌اند گفت: «رایزنی‌ها برای ایجاد پارک مناسب‌سازی با وسایل ورزشی مناسب افراد توان یاب و معلولیت‌های حرکتی آغازشده است.»

اجرای آیین افتتاحیه که توسط احمدرضا جلیلوند بازیگر و مجری رادیو انجام می‌شد با پیشنهاد ایجاد انجمن تئاتر معلولان استان همدان همراه بود که مورد موافقت حاضرین قرار گرفت.

در ادامه نمایش «نای و نی» به نویسندگی و کارگردانی بهنام میرزایی و با حضور چهل بازیگر که از بازیگران فعال همدان و افرادی با معولیت به اجرا درآمد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران