در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره:

پرداختن تئاتر به محیط ‌زیست و طبیعت می‌تواند اثرگذار باشد

نساء بخشی کارگردان همدانی که در بخش خیابانی این دوره جشنواره حضور دارد بابیان اینکه کودکان بازیگران نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان» هستند، اظهار کرد: نمایش ما به روند تولید اکسیژن و سفر آن به داخل بدن می‌پردازد و سعی شده  شعار این دوره از جشنواره را که «کودک، طبیعت و تئاتر» است، موردتوجه قرار دهد.

به گزارش همدان تئاتر، نساء بخشی کارگردان همدانی که در بخش خیابانی این دوره جشنواره حضور دارد بابیان اینکه کودکان بازیگران نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان» هستند، اظهار کرد: نمایش ما به روند تولید اکسیژن و سفر آن به داخل بدن می‌پردازد و سعی شده  شعار این دوره از جشنواره را که «کودک، طبیعت و تئاتر» است، موردتوجه قرار دهد.

کارگردان نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان»  با تأکید بر اینکه این شعار بسیار خوب، به‌روز و مفید است، یادآور شد: با توجه به اینکه در جامعه با مشکل آسیب‌رسانی به طبیعت مواجه هستیم پرداختن تئاتر به محیط ‌زیست و طبیعت، می‌تواند اثرگذار باشد

بخشی با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی برای تأثیرگذاری بیشتر، باید جذابیت تصویری داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: نمایش خیابانی باید با استفاده از حرکات با مخاطب ارتباط برقرار کند و نیازی به استفاده زیاد از دیالوگ‌ نیست.

این هنرمند همدانی ادامه داد: کار کردن در تئاتر خیابانی سخت‌تر از تئاتر صحنه‌ای است؛ چراکه در مدت‌زمانی کوتاه و مختصر باید محتوا و هدف را به‌طورکلی به مخاطب منتقل کرد.

بخشی بابیان اینکه نمایش خیابانی در بین جامعه پذیرفته‌شده و شناخته‌شده است، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان علاوه بر فرهنگ‌سازی تئاتر در بین مردم شرایط خوبی را ایجاد کرده تا هنرمندان نیز آثار سایر استان‌ها و کشورها را ببینند و به دانش، خلاقیت و ایده‌پردازی خود در تولید هرچه بهتر آثار نمایشی اضافه کنند

گفتنی است بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران