در حال بارگذاری ...
کارگردان همدانی حاضر در بخش خردسال

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزو برترین جشنواره های هنری دنیاست

نمایش «هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره» در بخش مسابقه تئاتر خردسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان روز دوشنبه۲۰آبان در دو سانس ۱۵ و۱۷ در پلاتو استاد عبادی همدان به روی صحنه می رود

به گزارش همدان تئاتر، حامد ترابی هنرمند همدانی که با نمایش «هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره» در بخش مسابقه تئاتر خردسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد در گفت: مهمترین عنصر برای تئاتر خردسال این است که حرفمان را به صورت آموزش ارائه دهیم.

کارگردان نمایش «هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره» با بیان اینکه خردسالان پایه‌ای‌ترین تماشاگران هستند که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری درستی شود گفت: جشنواره تئاتر کودک همدان جزو برترین جشنواره های هنری دنیاست.

این کارگردان تئاتر در همدان گفت: گروه های هنری از کشورهای مختلف تلاش می‌کنند تا با تولید تئاترهای با کیفیت در این جشنواره حاضر باشند.

ترابی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یک سکوی پرتاب برای کسانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند افزود: این جشنواره اتفاق بسیار مهمی برای کسانی است که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند.

وی درباره شعار جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: تئاتر رسالت آموزش دارد و فقط نباید به صورت شعارگونه مفاهیم و موضوعات را به کودکان و نوجوانان ارائه کرد.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تئاتر «هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره » یک کار عروسکی به همراه دو بازیگر است افزود: تلاش شده تا با کمترین امکانات این تئاتر ساخته شود تا امکان اجرای آن در مهدها‌ی کودک‌ نیز وجود داشته باشد.

حامد و آراد ترابی به عنوان بازیگر در نمایش «هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره» حضور دارند و راضیه پاشایی و زهره جلیلی طراحی صحنه و عروسک ها را برعهده دارند. آهنگسازی و نوازندگی این نمایش توسط رضا عباسی و پنج نوازنده کودک اجرا می شود.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران