در حال بارگذاری ...
یک هنرمند تئاتر همدان

کودک امروز کودک دنیای ارتباطات است

کودک امروز کودک دنیای ارتباطات است و هنرمند باید در آثار خود این موضوع را جدی بگیرد تا بتواند بر ذهن کودکان و نوجوانان نسل حاضر اثر بگذارد.

به گزارش همدان تئاتر، سید مهرداد کاووسی حسینی با بیان اینکه آثار حاضر در جشنواره، هر دوره نسبت به دوره قبل از لحاظ هنری پیشرفت قابل توجهی دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه همدان پایلوت تئاتر کودک و نوجوان در کشور است، ساخت نمایش، آموزش و دغدغه‌مندی در این حوزه بیشتر است و همین تأثیر بسزایی در رشد تئاتر در این استان دارد.

وی با اشاره به بازخوردهای اجتماعی مثبت نمایش‌های اجرا شده در جشنواره، یادآور شد: در این ایام فضای شور و نشاط و شادی در همدان قابل توجه است.

کاووسی حسینی همچنین تصریح کرد: در طول سال فرصت برای حضور هنرمندان در تهران و تماشای آثار مطرح و یا نمایش‌های بین‌المللی محدود است و همه هنرمندان نمی‌توانند در تهران حضور یابند و آثار را ببینند اما جشنواره این فرصت را برای دیدن نمایش و در نتیجه رشد و پیشرفت شرکت‌کنندگان را فراهم می‌کند.

وی  با بیان اینکه گروه کودک و نوجوان بخش مهمی از تئاتر را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: تئاتر، کودکان و نوجوانان را به سمت سالن‌ها هدایت می‌کند و خانواده‌ها نیز همراه آنها هستند.

این هنرمند تئاتر با تأکید بر اثرگذاری جشنواره در افزایش مخاطبان تئاتر در همدان، گفت: امروز اقشار مختلف مردم، به سمت سالن‌های تئاتر می‌آیند که این استقبال را مدیون جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستیم.

کاووسی با اشاره به اینکه تئاتر باید در سطح درک کودکان ساخته شود، اظهار کرد: ما باید کودکان را در نمایش با خود همراه کنیم و زبان، تفکر و دغدغه آنها را بشناسیم تا بتوانیم بر ذهن آنها اثر بگذاریم.

حسینی در ادامه یادآور شد: در تئاتر بزرگسال، افراد می‌توانند در خصوص محتوا فکر کنند اما کودک باید در حین اجرا، پیام مورد نظر را دریافت کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هنرمندان همدان در ساخت آثار خود به روانشناسی توجه می‌کنند، گفت:  اهالی تئاتر در همدان از دغدغه‌مندی در خصوص کودکان و نوجوانان برخوردار هستند و بر این موضوع واقف هستند که روانشناسی کودک پیش از هر چیزی در تولید نمایش کودک و نوجوان اهمیت دارد.

کاووسی حسینی خاطرنشان کرد: کودک امروز کودک دنیای ارتباطات است و هنرمند باید در آثار خود این موضوع را جدی بگیرد تا بتواند بر ذهن کودکان و نوجوانان نسل حاضر اثر بگذارد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با دبیری مجید قناد در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می شود.

 




نظرات کاربران