در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان

جشنواره تئاتر استانی تسکینی برای روزهای کرونا زده است

کیانوش بهروز پور گفت: برگزاری این رویداد تسکینی برای تئاتر کرونا زده استان است تا هنرمندان امید و انگیزه فعالیت در این عرصه را از دست ندهند.به همان میزان که برای قطع زنجیره بیماری کرونا تلاش می‌کنیم باید برای حفظ روحیه هنرمندان تئاتر هم تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان, گفت: برگزاری این رویداد تسکینی برای تئاتر کرونا زده استان است تا هنرمندان امید و انگیزه فعالیت در این عرصه را از دست ندهند.

کیانوش بهروز پور افزود: به همان میزان که برای قطع زنجیره بیماری کرونا تلاش می‌کنیم باید برای حفظ روحیه هنرمندان تئاتر هم تلاش کنیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان خاطر نشان کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا گروه‌های نمایشی نتوانستند در تمرین‌های خود حضور یافته و نمایش‌های دلخواهشان را تولید کنند که از این منظر به شدت آسیب دیدند.

بهروزپور گفت: همدان جزو معدود استان‌هایی است که خواهان برگزاری جشنواره تئاتر شد تا رشته انس و الفت هنرمندان با این هنر اصیل پاره نشود و میل و رغبتشان برای فعالیت نیز حفظ شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان خاطرنشان کرد: برای حضور در این رویداد ۱۶ گروه نمایشی از شهرهای ملایر، تویسرکان و همدان اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از داوری هفت نمایش در بخش رقابتی و یک نمایش از اسدآباد به صورت میهمان پذیرفته شد.

به گفته او، نیمی از این آثار مربوط به تولیدات سال جاری است که به رغم مشکلات و محدودیت‌ها تولید شده و فرصتی برای اجرای صحنه‌ای نداشته اند و البته اندکی شتابزدگی در آنها مشاهده می‌شود و نیم دیگر آثار، نمایش‌های اجرا شده در سال قبل هستند.

بهروزپور با بیان اینکه برگزاری جشنواره کمک می‌کند چراغ تئاتر استان خاموش نشود، افزود: حضور یک گروه نمایشی از شهر اسدآباد بعد از ۱۰ سال رکود از نقاط روشن و امیدبخش این دوره از جشنواره است.

این کارگردان تئاتر یادآوری کرد: آئین اختتامیه جشواره روز بیستم آذرماه برگزار و ۲ اثر نیز به عنوان نمایش برگزیده به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان گفت: علاوه بر این بهترین کارگردان، نمایشنامه و بازیگر زن و مرد این دوره از جشنواره نیز در آئین اختتامیه معرفی می‌شوند.

۲۱ گروه نمایشی در همدان ثبت شده و دارای شناسنامه هستند که در مجموع حدود ۳۰۰ نفر از هنرجو تا پیشکسوت در عرصه تئاتر استان فعالیت می‌کنند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران