در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبرداد:

جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار خواهد شد

احمدرضا احسانی در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: برخی از نمایش ها باوجود داشتن مجوز شرایط برای اجرای صحنه ای آنها فراهم نشد که به محض عادی شدن شرایط قطعاً شاهد اجرای آنها خواهیم بود و در صورت تداوم محدودیت ها جشنواره نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی استان همدان را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان که به دلیل محدودیت هایی همه گیری بیماری کرونا از 16 الی 20 آذرماه به صورت مجازی برگزار شد. هیات داوران نمایش های«نتایج سرگیجه» از تویسرکان و «کافه سایه» از شهر بهار را به عنوان نمایش های منتخب جهت مرحله ارزیابی به  دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دبیر جشنواره  در آیین پایانی  سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: همه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان با قدرت تا پایان سال انجام خواهد شد و هیچ جشنواره‌ای را تعطیل نخواهیم کرد.

دبیر جشنواره با بیان اینکه یکی از رشته‌های هنری خاص تئاتر است و در انتقال مفاهیم ارتباط خوبی با مخاطب دارد؛ اظهار کرد: نمایش می‌تواند در آموزش و جریان سازی بسیار تاثیرگذار باشد و مثل آب روان راه خود را پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای اثرگذاری نمایش از بسترهای مناسب استفاده شود گفت: در ایام برگزاری جشنواره علاوه بر پخش زنده نمایش ها در فضای مجازی(شبکه اینستاگرام)، نمایش های اجرا شده جشنواره در آپارات نیز بارگذاری شد که بی تردید این بخش هم مخاطبان و علاقه مندان بسیاری را جذب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اجرای تئاتر در بستر مجازی و گستردگی مخاطب وظیفه هنرمندان را سنگین تر کرد به نحوی که رویکرد فعالیت های هنری در این شرایط حاکم بر کشور باید ایجاد شادابی و نشاط در میان مردم باشد.

احسانی با قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر استان همدان برای جلوگیری از تعطیلی برنامه ها، افزود: با کمک جامعه هنری و هنردوستان در ایام کرونا جشنواره های خوبی در استان اجرا شد که رضایتمندی مردم را به دنبال داشت.

وی از برگزاری جشنواره  نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی استان  به صورت مجازی  گفت:  برخی از نمایش ها باوجود داشتن مجوز شرایط برای اجرای صحنه ای آنها فراهم نشد که به محض عادی شدن شرایط قطعاً شاهد اجرای آنها خواهیم بود و در صورت تداوم محدودیت ها جشنواره نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی استان همدان را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران