در حال بارگذاری ...
در روزهای 15 و 16 بهمن ماه جاری

نمایش «عروسی دختر رستم بانوگشسب» به صورت مجازی پخش می شود

نمایش «عروسی دختر رستم بانوگشسب» به نویسندگی اردشیر صالح پور و کارگردانی سیدمحمدجواد کبودرآهنگی در روزهای  ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه جاری، در صفحه اینستاگرام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان قابل مشاهده است.

به گزارش همدان تئاتر، با توجه به برگزاری اجرای مجازی تولیدات گروههای ثبت شده استان همدان در فصل زمستان، نمایش «عروسی دختر رستم بانوگشسب» به نویسندگی اردشیر صالح پور و کارگردانی سیدمحمدجواد کبودرآهنگی کاری از گروه نمایشی بوعلی، روزهای 15 و 16 بهمن ماه جاری، در صفحه اینستاگرام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به نشانی Hamedan.farhang قابل مشاهده خواهد بود.

این متن کمدی را اردشیر صالح‌پور بر اساس یک منظومه حماسی متعلق به قرن ششم هجری نوشته است. نویسنده آن منظومه مشخص نیست و مبنای کار نسخه تصحیح شده دکتر روح انگیز کراچی است.

دختر رستم در این منظومه حماسی 1000 بیتی که چون شاهنامه در بحر متقارب سروده شده، بانویی زیبا، یل و پهلوان است که تربیت جنگی برادرش فرامرز را بر عهده دارد، در نبردهای بسیار شرکت می‌کند و البته حاضر به ازدواج با خواستگاران خود نیست. بلاهایی که سر خواستگاران بانو گشسب می آید، تلاش‌های رستم برای راضی کردن دخترش به ازدواج، بستن دستان شوهر در شب عروسی و... همه موقعیت‌های کمدی را شکل می‌دهند که صالح‌پور به خوبی آن‌ها در نمایشنامه درآورده است.

یاسر محمدی، مصطفی بیگی، سید مهرداد کاووسی حسینی، شیما شادمانی، سید امیر حسین فاطمی، علیرضا سجادی، احسان آزاد جو، امین فعله گری، بهنام فراهانی، مرضیه دهقان به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند.

همچنین ضرب باستانی و موسیقی توسط مرتضی بختیاری، کمانچه توسط سیما ایمانی، تار توسط علی اکبر خسروی و تنبک توسط سپهر نیک فرجاد اجرا می شود.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران