در حال بارگذاری ...
آثار بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال»

یک نمایش از همدان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

آثار بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال»،معرفی شد که نام نمایش «کودکان کار» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کردی از همدان در میان آثار منتخب دیده می شود.

هیئت انتخاب آثار بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال»، متشکل از زهره بهروزی‌نیا، الکا هدایت، هادی حسنعلی و مزدک مهیمنی پس از ارزیابی ۳۶ اثر متقاضی این بخش، ۶ نمایش را برای حضور در این دوره از جشنواره معرفی کردند که نام نمایش «کودکان کار» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کردی از همدان در میان آثار منتخب دیده می شود.

این بخش با توجه به اهمیت آموزش تئاتر در مدارس، مراکز فرهنگی و هنری و مؤسسات تخصصی تئاتر برگزار می‌شود تا بستری را برای شناخت هنر نمایش در جهت انتخاب شغل و حرفه‌ی آینده‌ به کودکان و نوجوان معرفی کند.

دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، آثار پذیرفته‌شده در بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان – زیر ۱۸ سال» را به ترتیب حروف الفبا به این شرح اعلام می‌کند:

۱.نمایش «به من رأی دهید» به نویسندگی و کارگردانی رضا عربشاهی از تهران

۲.نمایش «پرنده آبی» نوشته موریس مترلینگ و کارگردانی مشترک سمیرا یزدان‌پژوه و آنیتا توکلی از کرج

۳.نمایش «تنهایی دنیا» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی از کرمانشاه

۴.نمایش «کودکان کار» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کردی از همدان

۵.نمایش «وقتی که ما نیستیم» به نویسندگی و کارگردانی داوود زارع از تهران

۶.نمایش «هورشید» به نویسندگی سیدجواد رحیم‌زاده و مهناز آقایی و کارگردانی سجاد انتظاری از مشهد

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش، در اسفندماه سال جاری به دبیری امیر مشهدی‌عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/ دنبال کنید.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران