در حال بارگذاری ...
توسط گروه نمایشی قاب خالی

آیین امضا مجموعه نمایشنامه «مجلس حامله خوانی» در تویسرکان برگزار می‌شود

اکران فیلم و مراسم امضاء کتاب مجموعه نمایشنامه «مجلس حامله خوانی» نوشته سجاد طهماسبی روز پنجشنبه ۹ تیرماه ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهر تویسرکان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، این مجموعه نمایشنامه، شامل نمایشنامه «مجلس حامله خوانی» که برگزیده پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه دانشگاه تهران است به همراه نمایشنامه‌های «تنفس مصنوعی» و «نتایج سرگیجه» که در سالیان اخیر توسط گروه قاب خالی به روی صحنه رفته توسط نشر «آواژ» به چاپ رسیده است.

نمایشنامه «مجلس حامله خوانی» اقتباسی از رمان «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» نوشته اوریانا فالاچی است که با بهره‌گیری از شیوه نمایش‌های ایرانی به نگارش درآمده و در جشنواره‌های تجربه، استانی و فجر به اجرا رسیده است.

نمایشنامه «تنفس مصنوعی» با موضوعی اجتماعی در قالب کمدی به‌نقد رفتارهای جامعه سنتی می‌پردازد و در جشنواره‌های مختلف اجرا و نمایشنامه خوانی شده است. نمایشنامه «نتایج سرگیجه» نیز با سویه‌های طنز روایتی از معضلات اخلاقی را در چندین اپیزود از زوایای مختلف ارائه می‌دهد.

«مجلس حامله خوانی» پیش‌ازاین به کارگردانی سجاد طهماسبی و گروه قاب خالی شهر تویسرکان اجراشده است و در جشنواره تئاتر استانی و جشنواره تئاتر تجربه موفق به کسب رتبه‌های برتر نویسندگی و کارگردانی و بازیگری شده بود.

مینا مقامی زاده، وحید قلخانباز، سجاد باقری، صادق قمری، علیرضا مهران، متین ظاهری، امین الوندی، نرگس دارایی، صبا مالمیر، پیمان نوری، ملیکا گلمیرزایی، فاطمه اسفندیاری به‌عنوان بازیگر و حسین درویشی و فرزاد ظاهری به‌عنوان آهنگساز در این نمایش حضور داشتند.

 

 




نظرات کاربران