در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

رشد 25 درصدی مشارکت هنرمندان در روند جشنواره

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در دومین نشست رسانه ای دبیر و مدیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از رشد ۲۵ درصدی مشارکت هنرمندان تئاتر جهت حضور در جشنواره نسبت به پارسال خبر داد

به گزارش تئاترهمدان-   فاضل عبادی رئیس بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان از ابتکارات استان همدان است و امسال بیست و چهارمین دوره جشنواره با شعار «کودکی همسفر قصه ها » با هدف حمایت از خلق آثار هنری و تربیت نسل آینده کشورمان و ایجاد نشاط و شادابی از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه در استان همدان برگزار خواهد شد.

عبادی تاکید کرد: در اجرای برنامه های نمایشی، مخاطب یکی از مهمترین ارکان آن است و ویژگی استان همدان استقبال مناسب مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان از نمایش‌های اجرا شده در طول جشنواره است.

عبادی ادامه داد: در مقوله جذب مخاطب در همه شهرستان های استان رشد خوبی از لحاظ تماشگران داشته ایم که این رشد هم کمی و هم کیفی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: 430 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش دارد و در مجموع در جشنواره بیست و چهارم 48 نمایش و تولیدات هنری در معرض تماشای عموم تئاتر دوستان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 8 گروه خارجی و 30 گروه از سراسر کشور در طول جشنواره اجرا خواهند داشت، تصریح کرد: 10 گروه از استان همدان در این جشنواره حضور دارند که 2 گروه در بخش مسابقه و 8 گروه نیز در راستای عدالت فرهنگی در 8 شهرستان استان همدان نمایش اجرا خواهند کرد.

عبادی بیان کرد: حضور شخصیت های برجسته هنری کشوری و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی و اجرای برنامه های ویژه جشنواره در 16 سالن در سطح استان همدان از جمله برنامه های جشنواره بیست و چهارم است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران