در حال بارگذاری ...
در بخش تئاتر همدان

نمایش «اوراکل 1309» در نهاوند به روی صحنه می رود

«اوراکل ۱۳۰۹» عنوان نمایشی است که «بخش ویژه همدان» بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بر روی صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر همدان-  مجتبی خوش صفت، کارگردان این نمایش با بیان اینکه نمایش اوراکل 1309 نمایشی مدرن است، اظهار کرد: این نمایش سعی دارد در کنار سرگرم کنندگی جنبه آموزشی برای مخاطبان خود که عمدتاً نوجوانان هستند را داشته باشد.

وی افزود: موضوع اصلی نمایش اوراکل در خصوص حفظ محیط زیست و تلاش برای احیای آن است و آموزشی به کودکان و نوجوانان که اگر قدر نعمت هایی چون محیط زیست و طبیعت را ندانند چه آسیب هایی در کمین خود و زندگیشان است.

این کارگردان ضمن تأکید بر آموزش در سنین کودکی و نوجوانی، تصریح کرد: این نمایش هنرهای مختلفی را کوتاه معرفی می‌کند و به مخاطب آموزش می دهد که چطور با استفاده از این هنرها محیط زندگی خود را تغییر دهد و در نتیجه به بهبود محیط زین کمک کند.

خوش صفت ادامه داد: نمایش اواراکل 1309 داستان رباتی است که در 1300 سال پس از جنگ جهانی سوم زندگی می کند و سعی دارد از محیط زیست که چیزی از آن باقی نمانده است، دفاع کند.

وی اظهار کرد: نمایش شیوه ای روایی و داستانی را انتخاب کرده که با کمک انیمیشن و بازیگر اصلی که همان ربات است در قسمت های از نمایش مخاطب را از حالت خوشحالی بیرون کشیده و پیامی را به او منتقل می کند.

این کارگردان در خصوص تکنیک استفاده شده در نمایش توضیح داد: این نمایش تک پرسوناژ و بازیگر محور است و در طول اجرا دیالوگی گفته نمی شود و در قسمت هایی انیمیشن به کمک بازیگر می آید تا هدف نمایش را محقق کند.

خوش صفت افزود: در کارهای هنری نمی توان حکم قطعی برای ویژگی های معین صادر کرد و به عقیده من همه نمایش ها می توانند کیفیت لازم برای اجرا را داشته باشند.

نمایش اوراکل 1309 به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خوش صفت و آهنگسازی مجتبی خوش صفت، سینا آژیده و مهراد الیاسی در بخش ویژه جشنواره بیست و چهارم در شهرستان نهاوند به روی صحنه می رود.

لیلا عباسی و مجتبی خوش صفت به عنوان بازیگر، علی گنجه ای طراحی صحنه، مجتبی خوش صفت انیماتور و  لیلا عباسی طراحی لباس این کارگردان را در نمایش اوارکل همراهی می کنند.




نظرات کاربران