در حال بارگذاری ...
یک کارگردان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش تئاتر کودک ونوجوان

تئاتر کودک گویی شعبده ایست بر صحنه

نمایش «جیک جیکو در مزرعه» به کارگردانی و نویسندگی حسین مزینانی از تهران در بخش کودک بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان روز یکشنبه ۱۲ آذرماه در سه سانس ۱۰،۱۵ و ۱۷:۳۰ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی اجرا می شود.

به گزارش تئاتر همدان- نویسنده و کارگردان نمایش « جیک جیکو در مزرعه» با بیان اینکه این نمایش با مضمون کنترل خشم و ابراز احساسات در بخش کودک جشنواره اجرا می شود، اظهار کرد: ایده و فکر این نمایش از خودم بود.

 

حسین مزینانی با تاکید بر اینکه کار کودک باید او را به وجد بیاورد، افزود: آموزش دومین بخش از یک کار کودک است که البته نباید به صورت نصیحت یا پند باشد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش به کودک باید به طور غیر مستقیم انجام شود، عنوان کرد: این نمایش به صورت شاد و همراه با موسیقی و فانتزی است.

 

نویسنده نمایش « جیک جیکو در مزرعه» در ادامه اظهار کرد: داستان این نمایش داستان مزرعه ای است که حالت کاملا فانتزی دارد و هیچ کودکی تا کنون در آن نبوده است.

 

مزینانی با تاکید بر اینکه کار برای تئاتر کودک باید همراه اطلاعات کافی و تحقیق در این حوزه باشد، عنوان داشت: تئاتر کودک طوری است که گویی هر لحظه شعبده بازی در آن رخ می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه من پیش از این با نمایش « دیگ دیگو» در جشنواره تئاتر کودک ونوجوان حضور داشتم، تصریح کرد: این نمایش مخاطب زیادی جلب کرد.

 

کارگردان نمایش «جیک جیکو در مزرعه» با بیان اینکه بازیگران این نمایش حرفه ای کار کودک هستند، گفت: محمد معجونی، ملیحه مقیمی، حسین مزینانی، افشین زعیم، میثم میثاقی، نهال دل زنده و مسعود پور جمشید در این نمایش ایفای نقش می کنند.




نظرات کاربران