در حال بارگذاری ...
کارگزدان نمایش« آش مهربانی»

تئاتر خیابانی در حال ایجاد اتفاقات خوبی در جشنواره کودک و نوجوان است

تئاتر خیابانی در حال ایجاد اتفاقات خوبی در جشنواره کودک و نوجوان است و با دقت کارگردانان در انتخاب فرم، رنگ و نوع عروسک با آفرینش ابتکارات مختلف درصدد جذب بیشتر تماشاچی هستند.

به گزارش تئاتر همدان- نمایش عروسکی شاد و موزیکال«آش مهربانی» که به کارگردانی زهرا مریدی در جشنواره تئاتر کودک به روی صحنه رفت، با استقبال کودکان همراه بود؛  این تئاتر عروسکی برگرفته از کتاب آش سنگ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: در داستان این نمایش دیده می شود که چطور یک نفر می‌تواند با درایت و هوش خود یک اتفاق را به سرانجام برساند و دوستی‌ها را دوباره بین افراد بازگرداند.

کارگردان تئاتر خیابانی «آش مهربانی» با بیان اینکه برای بار پنجم است که در جشنواره بین‌المللی تئاتر شرکت می‌کنم، گفت: عوامل اجرایی این نمایش هفت نفر هستند که علاوه بر یک بازیگر و 6 نفر عروسک‌گردان که اینجا حضور دارند عروسک‌ساز، طراح دکور، نویسنده و.. نیز به عنوان عوامل اجرایی در این نمایش نقش بسزایی را در جذب تماشاگر و کامل شدن کار ایفا کرده‌اند.

مریدی در خصوص تئاتر خیابانی و رشد آن در جشنواره بین‌المللی تئاتر نیز ادامه داد: تئاتر خیابانی در حال ایجاد اتفاقات خوبی در جشنواره کودک و نوجوان است و با دقت کارگردانان در انتخاب فرم، رنگ و نوع عروسک با آفرینش ابتکارات مختلف درصدد جذب بیشتر تماشاچی هستند.

وی با بیان اینکه در فصل سرد برای من قابل پیش بینی نبود که آیا تماشاگر رغبتی به دیدن تئاتر خیابانی دارد یا نه؟ بیان کرد: اما شاهد بودیم مردم استقبال خوبی از تئاتر خیابانی داشتند.

کارگردان تئاتر خیابانی «آش مهربانی» با بیان اینکه همیشه تئاتر خیابانی مظلوم واقع می‌شود، خاطرنشان کرد: به ندرت دیده می شود به این تئاتر بها داده شود؛ در صورتی که این تئاتر در بطن مردم اجرا می‌شود و شانس دیده شدن آن در بین مردم بیشتر است.

مریدی با بیان اینکه نخستین کار تئاتر خیابانی‌ام را در سال 91 اجرا کرده‌ام و توانستم جوایزی خوبی را دریافت کنم، گفت: به دلیل علاقه‌ای که به تئاتر بخش کودکان دارم نمایش خیابانی را دوست دارم به دلیل اینکه مردم بدون انتخاب تماشاگر این نمایش هستند و اگر کار ارزشمند باشد مورد تشویق مردم قرار می‌گیرم.




نظرات کاربران