در حال بارگذاری ...
مریم کاظمی

فوت جادویی را بدمید

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: می‌خواهیم سالن‌های جدید و بزرگ و مطمئن و ایمن با واحدهای پشتیبانی صحنه داشته باشیم؛ دیگر نمی‌خواهیم هر لانه‌ای تبدیل به سالن شود که بر این اساس جشنواره ما نیاز به کمک دارد پس فوت جادویی را بدمید.

به گزارش تئاتر همدان-مریم کاظمی  در آیین پایانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: جشنواره 24 با شور و شوق کودکان و نوجوانان تمام شد و بعد از آن باید به استقبال برگزاری جشنواره با ربع قرن تجربه برویم و همدان را میزبان پر افتخاری بدانیم.

وی تصریح کرد: استان همدان قرار است که در سال 2018 قطب گردشگری خاورمیانه باشد اما برگزاری چنین رویداد بزرگی در کنار همه عناصر بسیار مثبت معمولا موانع و مشکلاتی هم دارد که باید برای توسعه آن در همدان اقداماتی صورت گیرد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان اضافه کرد: شغل‌های آموزشی تئاتر در مدارس و آموزشگاه‌ها نیز خیلی مهم است و دبیران باید هنر را دانسته و بشناسند تا بتوانند مفاهیم آموزشی را به خوبی انتقال دهند.

وی اضافه کرد: اگر در مباحث آموزشی تئاتر دانش آموزشی کار شود می‌تواند رشد داشته و کارهای خوبی ارائه دهد.

کاظمی با بیان اینکه کیفیت نمایش‌های جشنواره‌ها متاثر از کارهایی است که در دوره فراخوان اجرا می‌شود، افزود: برای اینکه بودجه اختصاصی در اختیار جشنواره قرار گیرد و توجه و حمایت از استمرار اجراهای نمایشی را در طول سال برداریم، یک آسیب است و معمولاً جشنواره را به یک جشن بریز و بپاش‌ شلوغ تبدیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از اجراهای گروه‌های تئاتری همدان و سایر شهرهای ایران دفاع شود، بیان کرد: امیدواریم با دفاع از آثار هنری بتوانیم برای سال بعد کارهای خوبی داشته و ارائه دهیم.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه حرکت‌های هنری معمولاً از شهرها و اجتماعات بزرگ شروع شده و کم کم به دل روستاها می‌رود، تصریح کرد: حتی اگر خود تئاتر و سازمان آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و قانونمند نیست باید بپذیریم که رفتن از شهری به شهری دیگر و بسط اجراها در کشور هزینه دارد و برای این هزینه‌ها باید واقعی و عملی فکر شود.

وی با تأکید بر اینکه باید هزینه‌ها را با مشارکت ارگان‌های مختلف ساماندهی کنیم، ادامه داد: همه باید به اعتلای فرهنگ و هنر کشور کمک کنیم، که این یک انتخاب نیست بلکه یک وظیفه است.

کاظمی با بیان اینکه ما می‌خواهیم سالن‌های جدید و بزرگ و مطمئن و ایمن با واحدهای پشتیبانی صحنه و تجهیزات داشته باشیم، گفت: دیگر نمی‌خواهیم هر اتاقی تبدیل به لانه نمایش شود، نمی‌خواهیم در مواقع خطر از راهروها و پله‌ها بگذریم تا نجات پیدا کنیم، جشنواره ما نیاز به کمک دارد پس فوت جادویی را بدمید.

وی با تأکید بر اینکه همدان را قوی کنید، اضافه کرد: با تقویت و توسعه همدان در سال‌های آتی، می‌توانیم همزمان با جشنواره میزبان یکی از کنگره‌های جهانی استیج باشیم.




نظرات کاربران