در حال بارگذاری ...
استاندارهمدان

جشنواره فیلم کودک به همدان بازگردد

استاندار همدان با بیان اینکه ما به دنبال آوردن جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هستیم، گفت: تقاضا داریم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان بازگردد؛ همه هزینه‌ها را بیشتر از استان دیگر تقبل می‌کنم.

 به گزارش تئاتر همدان- محمدناصر نیکبخت در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضمن تبریک تولد پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: این جشنواره به خوبی و شایستگی با استقبال مردم ارزشی و شریف همدان قرار گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه آنها نسل آینده‌ساز هستند ادامه داد:  اگر می‌خواهیم ما را به سالمندان تحویل ندهند باید مهربانی کرد و نشاط را به او داد و جشنواره تئاتر کودک باید فراهم شود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم نسل آینده مقاوم بشردوست و... باشند باید آموزش دهیم و اگر رفتار پیامبر و الگوها را تفسیر کنیم کودک به نوجوانی می‌رسد و از جوانی به زمامداری می‌رسد و مفید جامعه می شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با داوران داشتم استقبال همدانی‌ها از این جشنواره هم در ایران و هم جهان، بی‌سابقه است خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها نیاز به شادی و نشاط دارند اما با حفظ تعادل.

وی با بیان اینکه سال آینده تئاتر کودک و نوجوان، 25 ساله می‌شود تصریح کرد: از نظر بودجه هر چقدر اداره ارشاد کمک کند استانداری هم با وجود کمبود بودجه  کمک‌رسان این جشنواره است.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان 500 سال پایتخت ایران زمین بود ادامه داد: یک‌هزار و 800 اثر تاریخی در همدان وجود دارد، این شهر، مقصد گردشگری در کشور است و دارای آب و هوای خوب و دلنشینی است.

وی با بیان اینکه در سال 2018 اجلاس گردشگری و اجلاس آسیایی را پیش رو داریم اضافه کرد: زیرساخت‌ها برای ورود قطار و هواپیما و ایجاد راه سه ساعته به تهران باعث شده آمادگی لازم را برای میزبانی جشنواره‌ها داشته باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه ما به دنبال آوردن جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هستیم، ادامه داد: تقاضا داریم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان بازگردد؛ همه هزینه‌ها را بیشتر از استان دیگر تقبل می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه معتقدم باید پایلوت هر برنامه در خصوص کودک در همدان بنا گذاشته شود، از آمادگی در این زمینه خبر داد.

استاندار همدان با اشاره به دانشنامه 140 جلدی مشاهیر همدان بیان کرد: همدان بزرگان زیادی دارد، هر سال به نام یکی از مشاهیر و بزرگان همدان است که سال آینده به نام عین‌القضات همدانی و امسال به نام باباطاهر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه از وزیر ارشاد تقاضا داریم در این مراسم ضمن حضور در تشکیل دبیرخانه کمک و همکاری شود، گفت: همدان، ایران کوچکی است که همه افتخارات ایران در آن موجود است، تمام افتخارات و بزرگی فرهنگی ایران زمین را به همدان بدهید.




نظرات کاربران