در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش خیابانی « شهر کوچولوها»:

رقابت رمز پویایی است

سید مهرداد کاووسی حسینی جوان خوش آتیه تئاتر همدان است که با پشتکاری مثال زدنی در حال پخته شدن است. امسال با نمایش« با لجهه ولگردی هام حرف بزن» به عنوان بازیگر و نمایش خیابانی« شهر کوچولوها» به عنوان نویسنده ،کارگردان و بازیگر حضور دارد که به این بهانه با وی هم صحبت شدیم.

 از انگیزه تان برای بازی در  نمایش« با لهجه ولگردی هام حرف بزن» بگویید این که عنوان بازیگر در پردازش ایده کارگردان چه قدر به نیاز سنجی جامعه و اطراف تون نظر داشتید?

 آقای شایان نویسنده قابلی است و این فضا را به خوبی می شناسد و وقتی این نقش به من پیشنهاد شد و من متن را خواندم با افراد مشابه در جامعه قیاس کردم و آدمهایی مثل «ابی» در نمایش را که من بازی می کنم به چشم دیدم و سعی کردم علاوه بر بازی نماینده این آدمها در نمایش باشم.

 

 جایگاه تئاتر در استان همدان و شهر محل اجرای « با لهجه ولگردی هام حرف بزن» چطور ارزیابی میکنید؟

 همدان از پتانسیل بالایی در تئاتر برخورداره که آدمهای بزرگی که در سطح کشورنام آور هستند گویای این حرف هست اما از یه جایی به بعد نیاز به دنیای بزرگتر باعث می شودکه ازاین شهر بروی و به پایتخت فکر کنی که این فکر گاها من را هم به صورت جدی مشغول خودش کرده است

 

  از مجموع سی جشنواره گذشته تئاتر استانی چندتا رو حضور داشتید و روند این سال ها رو چطور ارزیابی می‌کنید؟

 من از ۳۰ دوره در چهار دوره حضور داشتم و با شهرستانهای دیگری استان هم همکاری داشتم روند روبه رشد شهرستان آن هم توسط آدمهای تحصیل کرده به چشم می آید و گاها رشد این جشنواره را شاهدیم

 

جشنواره تئاتر استان رو چطور ارزیابی می کنید و برای بهبود و رونق بیشتر چه پیش نهادی دارید؟

جشنواره تئاتر استان می تواند دارای سطح بهتری باشد که آن بر می گرده به زیر ساختهای مناسب افزایش سطح علمی و تجربی علاقه مندان و آموزش مناسب و رویکردی به جوان ها که همیشه نشان دادند می توانند که کمی صورت گرفته اما کم است.

 

نگرش ویترین بودن جشنواره از عملکرد یک ساله تئاتر استان را با جریان جایزه محور متناسب می‌دانید؟

 دنیای رقابت به نطر من در جایگاه خودش باعث تلاش و هیجان میشه که بد نیست اما گاهی هم نتیجه عکس می دهد اما در دنیای حرفه ای باید رقابتی باشد تا تلاشی صورت بگیرد.

 

حرف پایانی؟

 در آخر تشکر می کنم از همه اساتیدی که حتی نکته ای به من آموختن و مادرم که همه ی زندگی من هستند و ممنون از عزیزانی که روی یک کاغذ با مداد برای ما نوشتن تئاتر و دیگه با هیچ پاک کنی نتونستیم پاکشون کنیم .

 

سی اُمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهر بهار از 10 الی 13 شهریور در حال برگزاری است.




نظرات کاربران