در حال بارگذاری ...
اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک ونوجوان همدان

تئاتر زنده است

هنر جریانی است برای نگاه بلند و رسیدن یه کمال تئاتر یکی از مسیر هایی است  رسیدن به کمال را هموار میکند اگر نگاه ما بلند باشد آسمان با همه  ارتفاعش به بلندای زمین نمی رسد. نگاه بلند نیازی به  توجه فیزیکی  آسمان ندارد نگاه که بلند باشد  زمین  بلند ترین  جای هستی است و تئاتر این مسیر را فراهم میکند. 

به گزرارش همدان تئاتر، آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در مجتمع فرهنگی ابن سینا با مجری گری حمید ترابیان از هنرمندان تئاتر همدان و مجری برنامه تلوزیونی  حالا خورشید برگزار شد شد.

در این مراسم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندانی چون اصغر همت، بهرام شاه‌محمدلو، گلاب آدینه، مریم سعادت، مریم کاظمی به عنوان دبیر جشنواره، لاله صبوری و بهرام دوست‌قرین حاضر بودند 

در این آیین که سالن مملو از جمعیت بود از دو پیشکسوت عرصه تئاتر کشور «مریم سعادت» و «بهرام دوست‌قرین» تجلیل شد.

گروه تئاتر از بندرعباس در این برنامه نمایش شادی را برگزار کردند و پانتومیم و اجرای موسیقی شاد نیز در بین مراسم از دیگر بخش‌های آن بود.

علیرضا درویش نژاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین اختتامیه جشنواره گفت: هنر جریانی است برای نگاه بلند و رسیدن یه کمال تئاتر یکی از مسیر هایی است  رسیدن به کمال را هموار میکند اگر نگاه ما بلند باشد آسمان با همه  ارتفاعش به بلندای زمین نمی رسد. نگاه بلند نیازی به  توجه فیزیکی  آسمان ندارد نگاه که بلند باشد  زمین  بلند ترین  جای هستی است و تئاتر این مسیر را فراهم میکند. 
تئاتر کودک و نوجوان پایه خلاقیت است برای رسیدن به کمال  چون زیبایی دارد و کودک شفافیت و صداقت دارد کودک کمال را می سازد و بین زمین و آسمان پیوند می زنند.افلاطون  میگوید که ما اصالتمان در ماورا است   اگر نگاهمان بلند باشد زمین هم ماورا است  اگر چشممان به افق باشد در شب هم می شود خورشید را دید.
وی افزود:بیست و پنج سال پیش شخصی به نام  محمد حسین صوفی جشنواره تئاتر کودک را در همدان   بنیان نهاد و امروز جای تقدیر از این شخصیت بزرگ است.

در ادامه  از «محمدحسین صوفی» به عنوان بنیانگذار جشنواره تئاتر کودک در همدان نیز تقدیر شد.

 

در بخش نمایش نامه نویسی تئاتر کودک و نوجوان، «سمیرا سلیمانی فارسانی» نویسنده نمایشنامه «ماه و ماهی» از فارسان جایزه خود را به کمپین بچه‌های کانون اصلاح و تربیت اهداء کرد که با  نمایش «اولیور توئیست» در جشنواره بیست و پنجم حضور داشتند.

مجید حسینی ،معاون امور هنری وزارت ارشاددیگر سخنران مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بود که توجه به تداوم همدلی،نشاط و مسئولیت پذیری اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت:  باید به هنر به عنوان عام و به تئاتر به عنوان یک رسانه اجتماعی در جامعه توجه شود  چرا که تئاتر مردم را به گفت گو، تعالی و صلح سوق می دهد.
معاون امور هنری وزارت ارشاد در پایان از مسئولین استان و هنرمندان سخت کوش تئاتر تشکر کرد و گفت: تئاتر پدیده آورنده امید است و رو ترقی است و ما نیز با تاسیس تماشاخانه های مخصوص تئاتر کودک توجه خود را بیش از پیش نشان خواهیم داد و در سال بعد به جز در همدان به موازات در دیگر استان های خواهان این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

 

دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با سلام به کودکان و نوجوانان ایران، مردم همدان و همه هنرمندان گفت: جشنواره ای دیگر را باهم به پایان بردیم.
وی در ادامه گفت: امیدوارم زیر چتر شعار چشنواره زمینه تبدیل کودکان به زنان و مردان آهنین  فراهم شود.
وی با بیان اینک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان قادر نیست همه مشکلات شخصی، شغلی و اجتماعی ما را حل کند، افزود: اما تئاتر می تواند به فعالیت هنری ما جهت بدهد.
کاظمی با بیان اینکه دنیای تئاتر محدودیتی ندارد چون نمایش حد و مرزی ندارد، اضافه کرد: توجه همه را به کمپین حمایت از نمایش الیورتویست جذب می کنم و امیدوارم با مشارکت خود در کمپین، زمینه اتفاقات خوبی را فراهم‌کنیم.

 

و در ادامه برنامه برگزیدگان بخش های مختلف تئاتر خردسال،کودک، نوجوان، آرای مردمی و استیژ معرفی شدند




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران