در حال بارگذاری ...
کارگردان همدانی شرکت کننده در همایش هنرمندان تئاتر استان ها

گروه بودن باور سخت و دشواری است

برگزاری همایش منتخبان جشنواره های استانی تئاتر کشور فرصت خوبی است که بدانیم رویکرد جدید مرکزهنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای انتخاب زنده آثار منتخب برای حضور در جشنواره این فرصت را فراهم کرد که راجع به چند و چون این رویکرد از کارگردان های منتخب و حاضر در همایش بپرسیم

مهدی نصرالهی امسال با نمایش« پلی از جنس شیشه» در این همایش حضور پیدا کرده است و در ادامه این گفتگو را می خوانیم:

 

رویکرد جدید مرکز هنرهای نمایشی در شیوه انتخاب آثار منتخب جشنواره های استانی را چه طور ارزیابی می کنید؟

این هم نوعی شکل و شمایل انتخاب آثار برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر  است.ولی به نظرم شیوه های سابق(جشنواره تئاتر مناطق) پر هیجان تر و بهتربود .شاید نوع داوری های هیأت انتخاب، در شکل و فرم اکنون یک دست و همگون باشد .ولی این خودش  باعث عدم تنوع و سلیقه ی خاصی ازسوی هیأت انتخاب می شود.

 

برگزاری ورک شاپ  و کارگاه های تخصصی را برای ارتقاء و باز آموزی هنرمندان برگزیده استان را چه طور می بینید؟

مطمئنن بسیار خوب و عالی خواهد بود.هر گونه ورک شاپ و کارگاه تخصصی قطعا به بازآموزی و ارتقاء هنرمندان تئاتر شهرستان خواهد شد.

 

مسیر رسیدن یک نمایش از شهرستان به بزرگترین رویداد تئاتری کشور را چه طور می بینید؟

سخت و دشوار؛ ولی همین دشواری و سختی تولید تئاتر در شهرستان نمک حرکت سمت علاقه مندی هاست و سختیش قشنگش به نظر می رسد.به هر حال راه موفقیت مطمئنن سخت ودشوار ولی شیرین است.

 

 

برای بهبود و ارتقاء کیفی شکل برگزاری جشنواره و روش انتخاب آثار برتر را چه باید کرد؟

کار باید ریشه ای باشد به هرحال این شهرستان ها هستند که چراغ تئاتر امروز را حتی توی پایتخت و سراسر ایران با تمام کم و کاستی ها روشن نگه داشته اند.وجود آموزش ریشه ای تضمین کار پر کیفیت،وکار با کیفیت تضمین جشنواره ی خوب و عاری از عیب خواهد بود.بنظرم دیدن رقابت های مختلف وفستیوال های بهتر، برای رقابت کردن بهتر و درست تراست.

 

 

از نمایش خودتان بگویید؟

نمایش«پلی از جنس شیشه» داستان ناعدالتی و ظلم علیه زنی ه که بخاطر سنتی بودن جامعه ی خودش،هیچ گونه مدافع وپشتیبانی را اطراف خودش نمی بیند،وبه تنهایی بر علیه این ستم بلند می شود ولی...

 

 

دشواری پیش روی گروه تان تا این مرحله را در چه چیزهای می ببنید؟

توی زندگی م همیشه یاد گرفته ام از خودم توقع داشته باشم.نمی گویم مشکل وایرادی نبوده است.ولی مهم تیم ماست که هر مشکلی را از پا در می آورند.ما همیشه عالی هستیم وعالی تر هم می شویم.چون یک تیم قوی و مستحکم همیشه برنده است.وباور ما این است که ما کنارهم و برای هم هر سدی رو ازبین می بریم.

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران