در حال بارگذاری ...
توسط انجمن هنهای نمایشی استان همدان

مفاد آیین نامه کارگردان اولی ها اعلام شد

 آیین نامه کارگردانی تئاتر در استان همدان  که با حضور نود درصدی کارگردانان همدانی و سرپرستان گروه های نمایشی استان طرح و پس از بحث پیرامون چند و چون مفاد آیین نامه به تصویب رسیدبود را رسانه ای کرد.

به گزارش همدان تئاتر، انجمن هنرهای نمایشی همدان طی اطلاعیه ای، آیین نامه کارگردانی تئاتر در استان همدان  که با حضور نود درصدی کارگردانان همدانی و سرپرستان گروه های نمایشی استان طرح و پس از بحث پیرامون چند و چون مفاد آیین نامه به تصویب رسیدبود را رسانه ای کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: 

«براساس این آیین نامه،تنها کسانی می توانند در حوزه تئاتر استان کارگردانی نمایند که فارغ التحصیل رشته ی نمایش در مقطع کارشناسی یا بالاتر بوده،یا یکی از شرایط زیر را دارا باشند:

یک:هفت بازی در نقش های محوری و نیز داشتن سه دستیاری با کارگردانان گروههای نمایشی دارای پروانه فعالیت هر شهرستان و دارا بودن ده سال سابقه ی فعالیت مستمر در حوزه تئاتر.
«تبصره یک،بازی در نقش های محوری باید مورد تایید سرپرست و کارگردان گروه نمایشی باشد.

«تبصره دو،در شهرستان های ملایر،نهاوند تویسرکان ،پنج بازی در نقش های محوری و دو دستیاری و داشتن هفت سال سابقه فعالیت مستمر،و سایر شهرستان ها سه بازی در نقش های محوری و یک دستیاری و داشتن پنج سال سابقه فعالیت مستمر.

دو:  سه بازی در نقش های محوری و هفت دستیاری در نمایش های کارگردانان گروههای نمایشی دارای پروانه فعالیت هر شهرستان و داشتن  ده سال سابقه فعالیت مستمر در حوزه تئاتر.

«تبصره»در شهرستان های ملایر،نهاوند و تویسرکان دو بازی در نقش های محوری،پنج دستیاری و داشتن هفت سال سابقه فعالیت مستمر،و در سایر شهرستان ها یک بازی در نقش های محوری و سه دستیاری و داشتن پنج سال سابقه فعالیت مستمر.

«تبصره دوم»در نمایش های اجرا شده ای ک هنرمند با دو عنوان دستیار کارگردان و بازیگر در آن نمایش حضور داشته،فقط یکی از عناوین مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سوم:دریافت هر یک از رتبه های اول جشنواره تئاتر استانی می تواند جایگزین یک مورد از موارد ذکر شده در بندهای ۱و۲باشد.

چهارم:دریافت رتبه های اول تا سوم جشنوارهای ملی و بین المللی مشمول بند ۳آیین نامه می باشد.

پنجم:مقرر گردیده هنرمندانی که برای اولین بار کارگردانی می کنند تعداد اجراهای عمومی آن ها نصف تعداد اجراهای عمومی و قیمت بلیط نمایش آن ها به صورت نیم بها محاسبه گردد.

ششم:در شهرستان های فاقد گروه نمایشی دارای پروانه فعالیت،تصمیم گیری درباره تمامی بندهای مذکور در آیین نامه به عهده ی شورای نظارت بر نمایش استان می باشد.

هفتم :گذراندن دوره کارگاهی کارگردانی حرفه ای در انجمن هنرهای نمایشی در صورت برگزاری کارگاه ،می تواند جایگزین  دو سال سابقه برای متقاضیان باشد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران